Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Det jeg elsker mest her i livet er og være mamma. Jeg elsker den følelsen. elsker barna mine over alt på jord og priser meg lykkelig over å ha fått 2 nyyyydlige barn. Ønsker meg 4 barn men tror ikke jeg kan få flere enda :-( Vi har rett og slett ikke råd. Vi går på sosialen med 2 barn fra før. Så utrolig kjipt at inntekt skal bestemme om man skal få flere barn. Har jo selvfølgelig ikke tenkt og gå på sosialen resten av livet men jeg blir jo ikke nå yngre heller. Vill ha mitt 3.barn nåååå. Fleste vill vell riste på hode og si at jeg skal si meg heldig at jeg faktisk har 2 barn.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Jeg syntes økonmi er veldig viktig, penger er selvfølgelig ikke alt, men veldig veldig mye. Å ha dårlig råd kan slite både på psyken og forholdet til deg og mannen din over lengre tid. Hva med å først få seg en fast jobb? Det trenger ikke ta så lang tid fra du har begynt i den nye jobben til dere kan begynne å prøve. Da har du iallefal fast inntekt og noe å komme tilbake til etter fødselspermisjonen. Og mannen din, har han jobb? Syntes også det er utrolig trist at økonomien styrer så mye, men du som har barn fra før vet hvor dyrt alt er... Ting som plutselig dukker opp som man ikke hadde tenkt osv... Må også si at du høres ut som en fantastisk mamma:-) Uansett hva du bestemmer deg for vil jeg ønske deg lykke til! Klem:-)
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Å ha barn handler ikke om hva foreldrene ønsker. Det handler om å bringe nye mennesker til en stor og vanskelig verden. Hvis din økonomi allerede er et problem,mener jeg vil det være svært egoistisk å få et nytt barn som må dele på de begrensede godene som familien har. Tenk heller på å være en god mor som gjør sitt beste for de barnene dere allerede har!
Håperpåønskebaby Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Altså, du er 26 år, du kan mest trolig få barn i minst 10-14 år til!
nr 6 på vei Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Det å ha inntektssikring igjennom NAV er en velferdsgode vi har i Norge. Ser ikke noe galt i det i det hele tatt. Om hvorvidt du skal få et barn til slik situasjonen er nå synes jeg faktisk ikke andre har noe som helst med. Fordi; Du får ikke så mye mere utgifter med barn nr 3 enn med de 2 du har, og dessuten så tar ikke barn skade av å vokse opp i et hjem som ikke alltid må ha det fineste og det beste av alt. Det er nok av bortskjemte unger med foreldre som er oppvokst i dessert generasjonen. Foreldre som selv i voksen alder forventer at deres foreldre skal bidra med gaver til den nyfødte i titusenkronersklassen ellers blir de sure...... Nei kjære deg. Mener du og mannen din at dere er istand til å klare å sette nok et barn til verden så synes jeg det skal bli opp til deg/dere å avgjøre det..... Lykke til!
Ask`s_mamma Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 synes du først og fremst burde konsentrere deg om å f.eks få deg en jobb. å motta penger på sosialen er ikke løsningen i lengden. meningen med sosial penger er å hjelpe mennesker gjennom en vankselig periode i livet, ikke være en permanent løsning for mennesker som synes det er helt greit å ikke jobbe. hva slags forbilde er man for sine barn er også noe en bør tenke litt over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå