Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner seriøst å lure på meg selv til tider.

Jeg har fått en lei tendens til å henge meg opp i ting, og ikke klare å spille det, dettte gjelder særlig ubehagleige tanker.

Mange av dere har sikkert sett innslagene om "Tremannen", den mannen med vorter.

Jeg har sett det, og blitt helt opphengt i det.

Jeg tenker på ham i dagsvis, og da klør jeg noe infernalsk over hele kroppen, og føler at det er jeg som har slike vorter.

Så kan det være noen dager der jeg ikke tenker på ham, før det plutselig kommer tilbake igjen, og jeg klør og klør, og holder på å bli smårar, føler for å skrubbe kroppen for å bli kvitt denne kløen.

Jeg har prøvd å se innlegget mange ganger, prøvde eskponeringsteknikken på meg selv, for å ufarliggjøre dette.

Men det blir ikke bedre, tvert i mot, jeg blir bare verre noen dager, og klør meg nesten til blods.

Herreli, hva skal jeg gjøre med dette da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, vet jeg ikke burde le - men det er jo ganske sprøtt det du gjør da! Jeg ville pratet med legen min om det jeg faktisk! er det sånn med andre ting også? kanskje litt terapi kan gjøre nytte? :) håper du finner ut av det så du slipper å klø deg til blods...

Skrevet

Skaff deg en hobby! Seriøst, du trenger noe annet å tenke på...

Dersom du ikke får ordnet opp i det på egenhånd, ville jeg kontaktet lege om jeg var deg, høres ut som du er på nippet av en tvangslidelse. Det går fint an å gjøre noe med, da, men du må nok jobbe litt med deg selv. Lykke til!

Skrevet

tremannen, hva er det?

og dette høres litt ut som en tvangstanke aktig ting.. har du det sånn med andre ting også?

Skrevet

Nei, jeg er ikke så ille på andre ting, men har bestandig hatt en "evne" til å henge meg opp i ekle ting, særlig ting som har med hud å gjøre.

Sukk..spørs om jeg må få profesjonell hjelp da,ante meg vel i grunnen at dette ikke var særlig normalt ;)

Skrevet

Huff nei, du trenger nok noen å snakke med. Dette er vel ikke normalt...., søk hjelp du:-)

Skrevet

Jeg syns ikke dette virker helt normalt. Syns du bør kontakte legen. Er jo greit å få hjelp nå, i tilfelle det kan bli verre.

Skrevet

Ja, det er faktisk det jeg frykter også, at dette er noe som kan smitte over på andre situasjoner i liver.

Jaja, jeg får meg stille meg i den lange køen for å komme inn til psykolog.

Takker for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...