Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Jeg har vært så uheldig å få verdens verste svigersøster. Jeg har den snilleste broren man kan tenke seg. Dessverre møtte han en humørsyk, dominerende dame som han nå er gift med og de har to barn sammen. Hun er helt forferdelig med han og har truet han med at hvis han går fra henne får han aldri se barna sine igjen. Broren min får ikke lov å ta kontakt med meg eller foreldrene våre. Hun mener nemlig at vi aldri har godtatt henne og at vi har vært slemme med henne. Dette er så langt fra sannheten som man kan komme. Jeg har verdens snilleste foreldre som har gjort alt de kan (for mye spør du meg) for å ha et godt forhold til dette vanskelige kvinnemenneske, men hun er så ufin med dem at det er ubeskrivelig. Nå rett før jul ringer hun og vil låne flere tusen hos foreldrene mine, og da de svarer at de desverre ikke har noe å låne henne da de enda ikke har fått tilbake de 10.000 hun allerede er skyldig, klikker hun helt og sier at de aldri skal få se barnebarna sine igjen. Og da de bor på en annen kant av landet er dette ikke enkelt å gjøre noe med. Hun har et pengeforbruk som ikke ligner noe, og er i konstant mangel på penger. Nå har hun til og med foreslått ovenfor broren min at de skal skille seg (med ikke flytte fra hverandre) bare for at det skal se ut som om hun er alenemamma og dermed får mer penger av staten. Fatter ikke at det er mulig. Har så lyst å ha et normalt og godt forhold til kvinnen som er gift med min kjære bror men det er jo helt umulig. Hun sier jeg er en dårlig tante for at jeg ikke kan komme i bursdagen til det ene tantebarnet mitt som er noen dager etter at jeg har termin. Men jeg får jo ikke fly da, og ikke tør jeg heller.... Og den stakkars broren min er helt hjernevaska og tør ikke gjøre noe hun ikke har godkjent. Åååhhh, dette ble langt. Måtte bare få ut litt frustrasjon. Noen som har noen gode råd eller trøstende ord? Alt føles så vanskelig nå.....
Adelina2 Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 hjelpes..skjønner du er frustrert..syntes synd på både deg og dine foreldre..og ikke minst din bror og barnebarn..at det finnes sånne jenter..uff..mange klemmer sendes til deg og dine
Krolla og Theodor Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Uff - det der høres ikke bra ut. Flott at foreldrene dine sa nei til henne, slik at hun ikke kan ture frem med den oppførselen. Det jeg reagerer litt på er at du skriver STAKKARS broren din, han har dessverre et valg i denne saken: Han velger å fortsette å være sammen med henne. At hun truer med at han ikke får se barna er bare tullprat (fra henne altså), hun kan ikke nekte ham det: Han må få seg en advokat og få til en samværsavtale - selvfølgelig forutsatt at han faktisk vil flytte fra henne. Og det er jo ikke sikkert... Uansett er det slik at de har delt foreldrerett og mor ikke lenger får foreldreretten automatisk ved skilsmisse. Trist når familieforhold blir slik :-(
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Jeg tror at han virkelig elsker henne. Men ser jo at han ikke har det så bra. Har veø bare innsett at slik kommer livet hans til å være. Men han skal få all verdens støtte hvis han bestemmer seg for å forlate henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå