Gå til innhold

hva metter mest...... mm eller mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg gir som oftest 1 flaske med mme hver kveld pga lite mm. blir som oftest siste måltidet før legging kl 20.00. ho er 2 mnd nå. hva metter mest lurer jeg på......noen sier mm og noen sier mme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sett noe undersøkelser på det. Men min erfaring er at begge deler metter like godt, så lenge barnet får spise til det er mett.

Har i jobbsammenheng hatt barn som bare utelukkende har fått endten mme og mm. Alle har fått mat til faste tider, og alle har blitt like mette og fornøyde, når de får "sin" mengde melk. Når man på sykehus regner ut hvor mye mat en baby skal ha, etter døgnbehov og vekt, regner man samme formel på både mm og mme.

Skrevet

Forskjellen er vel mest det at mm er veldig lett fordøyelig, mens mme tar lengre tid å fordøye. Og mm varierer litt i løpet av døgnet, fetere melk om kvelden/natta, mens mme er den samme hele tiden. For meg virker det som det er lettere å få barna inn i en fast rutine med spising og soving når man bruker mme, men det er kanskje bare noe jeg innbiller meg. Selv ammer jeg og minien min på 11 uker har nå begynt å sove fra vi legger oss i 23-23.30 tida og helt til 04-04.30 tida. Får mat og bleie og sover ofte til rundt 07.30. Av og til har jeg fått henne til å sovne enda en gang etter dette og vi har ligget og kost oss til cirka 10, men oftest vil hun opp i 8 tida.

Skrevet

Jeg måtte pumpe og gi på flaske de første 3 mnd, og etter det ga jeg bare mme. Så klart forskjell, mme mettet mer. Hun var ihvertfall mett lengre av gangen. Om du skal ha ett måltid med mme i døgnet ville jeg lagt den til kvelden av praktiske årsaker.

Skrevet

Når babyen får i seg den fete melka som kommer mot slutten, så er mm mettende. Men hvis babyen suger kun litt, er det kun en tynn melk som kommer som slukker tørsten og er ikke mettende i lengden. Det er derfor viktig å la babyen suge lenge nok på brystet, så den får i seg den mettende melken.

Skrevet

MME metter mer har jeg fått beskjed om fra helsesøster og flere andre. Det er grunnen til at barn som bruker MME ofte sovner natten igjennom tidligere enn de som bruker MM.

Skrevet

har hørt at mme metter mere..

kan si at vår gutt på 3 uker bare får mme og han sover som regel fra kl 24 - 01 til mellom 06 og 08, så får han mat og kan sove igjen til kl er mellom 11 og 12..vet ikke om det kommer av at han får mme men det virker som det metter godt=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...