Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Takknemlighet gjør det vi har til nok, og mer til, sier Pål-André Grinderud. Jeg leste en artikkel om Pål-Andre, som er vokst opp i et alkoholikerhjem, her om dagen da jeg var og ga blod. Jeg ble helt varm inni meg av å lese hvordan han har valgt å bruke sin opplevelse og oppvekst, senere i livet. Han snakket om takknemlighet. Og det å takke andre for at de bryr seg, om det er på den ene eller andre måten. Han sa at det å takke mennesker betyr mye for både den som takker og den som blir takket. Å da svare at: Neida, det var da ikke noe å takke for, er å frata seg selv og den andre følelsen av takknemlighet. Det husker jeg søsteren min også sa noe om.....hun takket alltid når noen gjorde noe for henne. Vi andre svarte jo ofte at det var da ingenting å takke for. Hun svarte alltid at jo, for henne så var det viktig å få lov til å takke, og at vi ikke skulle ta fra henne den gleden:-) Det å kunne kjenne ekte takknemlighet handler jo om å virkelig gå inn i roen inni seg, stenge ute alt som ikke er så greit, kjenne etter hvor godt man egentlig har det, istedetfor å fokusere på det som ikke er greit. Bruke fokuset sitt der det gir positive tanker og følelser, istedetfor å bruke de på det negative og destruktive.....Tilgivelse fremfor bitterhet.......og det å takke andre som er der for oss... Det er først da man kan kjenne ekte takknemlighet. La grådigheten leve et annet liv et annet sted. Nekte å ta den med videre fremover........ Noen ganger er det ikke så lett, men stort sett så kjenner jeg takknemligheten sterkt i livet mitt, og det er en stor følelse som jeg gjerne bærer med meg resten av livet mitt... Tusen takk - for at akkurat du er her sammen med meg:-)
Reveenka Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Fine ord, Attpåklatten - og viktig å tenke på innimellom alle slagene c",)!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2007 Ja, får håpe du rekker å tenke litt innimellom alle slagene da Reveenka:-)) Ikke stresse.............puste rolig........en to tre.........dypt ned i magen og husk, en god latter forlenger livet!
strikkballen Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Hei, så klokt og fint du skriver om dette, Attpåklatten. Helt enig, takknemlighet har virkelig kraft til å løfte oss over det som er ugreit og trist. Dette er sikkert lett for meg å si, som har møtt en stor overvekt av "medgang og solgangsbris" her i livet. Derfor blir jeg mektig imponert når mennesker som har møtt så mye motgang som Pål Andre Grinderud har overskudd til å tenke slik, og praktisere det! Det står det stor respekt av.
Maud Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Det å la andre si takk uten å avfeie det som "ingenting" og det å selv kunne takke og være takknemlig er viktig. Det er jeg veldig enig i! De fleste av oss har veldig mye å være takknemlig for...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå