winneboo Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Jeg jobber fast man-fre kl 8-16. Fikk beskjed om at julaften har jeg fri, men at jeg kan velge selv om jeg vil jobbe 1 og 2.juledag. Jeg sa at jeg helst ville ha fri da for jeg har datteren min de dagene, å dagmammaen har jo fri. Ville jo aldri mast på henne om å jobbe de dagene. Men så fikk jeg vite at jeg får ikke betalt for noen av dagene det resulterer jo 3000 mindre i lønning i januar. samboeren min har betalt alle dagene selv om han ikke jobber så skjønner ikke hvorfor jeg ikke har det. Trodde at når man hadde fast stilling å røde dager havnet på dager som man er satt opp til å jobbe så skulle man ha betalt. Noen som vet?
It's all about me Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Hva er det du jobber som da? Hvis det er en bedrift som holder stengt røde dager skal en ha betalt, da har en jo ikke noe valg om en vil jobbe eller ikke. Men du fikk jo valget, det er da ikke logiskt at du da skal ha betalt når du sa nei synes jeg.
~sjiraff~ Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Så lenge du sa nei til å jobbe så er det ingen grunn til at du skal få betalt. Du fikk jo muligheten.
winneboo Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2007 Jobber som personlig assistent. Julaften fikk jeg fri fordi hun jeg jobber for bruker aldri assistenter den dagen. Trodde man skulle ha betalt på røde dager jeg da. Det betyr jo at jeg må jobbe hele påska,1. nyttårsdag, 1 mai å alle andre hellidager for å få den lønna jeg får hver mnd. Bare syns det er så kjipt at jeg ikke har betalt for hellidager når de fleste andre jeg kjenner gjør det.
It's all about me Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Det er betalt ved fri på røde dager ja, når arbeidsplassen ikke kan tilby jobb pga at de er stengt de dagene. Dette fordi en ikke skal tape på dager som er tvunget stengt. Men har en en jobb som er åpent året rundt har men dessverre ikke den muligheten.
winneboo Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2007 Jeg spurte om jeg skulle jobbe i jula å da sa hun at julaften bruker hun aldri asstistenter men de andre dagene kunne jeg velge selv. Så jeg sa at 1 og 2 juledag hadde dagmammen fri så da hadde jeg ikke muligheten til å jobbe. De som betaler ut lønna mi sa at dersom hun jeg jobber for går med på det så kan de betale meg, men det gikk hun altså ikke med på
~sjiraff~ Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Nei og det er hun nok i sin fulle rett til. Hvis du derimot hadde jobbet så hadde du hatt krav på 100% overtid.
winneboo Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. desember 2007 Oki jaja får jobbe en av de dagene så blir lønna den samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå