Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Skal ut å reise etter jul med gutten vår som er stor for alderen. Det vil bli endel turgåing hvis vi får det til, steder hvordet er vanskelig å få med seg vogn. Derfor skal vi invistere i et bæretøy. Men hva bruke til en 10 mnd gammel unge? Som det også går å sove i?
Lillebror og stoerebror Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Jeg bruker babybjørn til min 10 mnd gamle gutt. Han er veldig gjennomsnittlig. Har du sett på sånn bæremeis? Jeg vet ikke så mye annet om disse enn at de er beregnet for større barn. Kanskje du kan høre på en barneutstyrsbutikk? De skal være beregnet på turgåere så de er sikkert greie. Men som sagt har jeg ikke prøvd dem selv.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Mei tai funker veldig bra og kan brukes lenge også, den kan også fåes med sovehette. Ellers så er vevd sjal kanskje noe for deg\, men da må du regne med en noe lengre læreperiode. Ta en titt på www.tettinntil.no masse fine tips og råd:)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Sjekk inne på http://tettinntil.no/forumet/ Hvis du har mulighet kan du bli med på et bæretreff og få prøvd flere forskjellige alternativer før du handler Jeg har 3 forslag: - Formsydd bæresele; f.eks. Ergo eller Papatum - Vevd sjal: finnes utrolig mange varianter. Velg noe du synes er pent - Mei Tai (med sovehette): finnes utrolig mange varianter. Velg noe du synes er pent, ev. sy selv, det er ikke så vanskelig.
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Oi, klarer du virkelig å bære gutten din på 10 mnd i bb fremdeles? Er du veldig veltrent/sterk? Jeg har ei lita jente på 2,5 mnd. Hun veier rundt 5,5 kg nå og jeg har allerede en stund hatt problemer med å bære henne noe særlig mer enn 15 minutter. Får så vondt i skuldre og nakke og etterhvert også i korsryggen. Vi skal ut og reise i februar, så jeg er også på leting etter noe annet å bære henne i, noe som gjør at man bærer mer av tyngden med hoftene.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 baby bjørnen har jo en vekt og lengde grense... har selv en mei tai som jeg har sydd selv til min ti mnd gutt, den sover han veldig godt i. (ps jeg har ikke hatt den lenge og er ikke vandt med bæretøy) på tur er det best å ha baby på ryggen, føler det er lett å snuble med en stor tass knytt rundt magen...
Lillebror og stoerebror Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Ja jeg bruker den enda. Ikke så lenge om gangen men når vi skal en liten tur til byen så syntes jeg den er veldig grei. Vet ikke hvor mye Elias veier nå, men veide ca 9 kg for en mnd siden. Jeg har slitt mye med ryggen hele livet, men er ikke noe problem med en kort tur i byen med bb. Er så grei å ha liggende i bilen syntes jeg. Ser flere her i byen som bruker den enda med like gamle barn. Har aldri tenkt på at han kan bli for stor, men det er vel ikke lenge til. Hehe
Bergene Skrevet 9. desember 2007 #8 Skrevet 9. desember 2007 Jeg vil virkelig anbefale mei tai! Vevd sjal er også helt supert, men dette krever litt mer øvelse enn MT også er det ikke like kjapt å ta av og på. Ellers er beco et flott alernativ, en sele laget etter samme prinsipp som mei tai bare det er klipser. Baby bjørn likte jeg ikke i det hele tatt, kanskje den er grei nok om man ikke har prøvd noe annet, men jeg syns den var fæl i forhold til det andre bæretøyet. Vi hadde baby bjørn active (har solgt den nå) og jeg orket bare å bruke denne en kort stund, mei tai, sjal eller beco derimot kan jeg bruke i timesvis, kan gå på lang fjelltur med det uten å bli sliten.
Bergene Skrevet 9. desember 2007 #9 Skrevet 9. desember 2007 Glemte å si at jenten vår sover helt supert i både mei tai, sjal og beco selen. Men lurt å velge en mei tai med sovehette.
Krokka og prinsessa Skrevet 9. desember 2007 #10 Skrevet 9. desember 2007 Hvordan er disse ringslyngene da? Noen som vet?
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 9. desember 2007 #11 Skrevet 9. desember 2007 Ringslynge er ikke noe særlig over lengre tid synes jeg, men en ca 20 min kan jeg klare. Vevd sjal derimot kan jeg bære i lenge, godt over 5 timer om jeg vil, og vesla sover godt i sjalet. Mei Tai kan jeg bære i i ca 3-4 timer før jeg må knyte om, og den sover også Lusket godt i:)
Bergene Skrevet 9. desember 2007 #12 Skrevet 9. desember 2007 Har ikke prøvd ringslynge selv, men andre sier at det er veldig praktisk og greit til korte bæreperioder. Raske turer inn på butikk, inn og ut av bil osv. Bæring over lengre tid er mei tai, sjal eller formsydd bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå