Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Er det bare jeg som er engstelig før ul? Virker som alle bare gleder seg. Jeg derimot er livredd for å få vite at noe er galt, eller verste scenario - beskjed om at jeg ikke er gravid i det hele tatt! Det begynner jo å bli en stund siden jeg fikk positiv graviditetstest. Er det mulig å abortere eller miste fosteret uten å blø? Jeg er sikkert bare paranoid her men.. Har hatt symptomer som kvalme, tretthet, øm i magen, og ja magen har jo til og med blitt litt større. Flere enn meg som tenker i samme baner? Og er det noen som har opplevd disse skrekktankene mine på ordntelig??
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Jeg ble ikke ordentlig engstelig før vi sto på venterommet på sykehuset og skulle inn til UL. Selvfølgelig uroer man seg gjerne for at noen kan være galt, at fosteret ikke lever osv., men jeg gledet meg mest på forhånd. Helt til det var 3 min til vi skulle inn liksom, da var jeg sikker på at barnet var totalt vannskapt, og hadde alle mulige feil og mangler, og at det ikke kom til å være levedyktig. Men jeg tok heldigvis helt feil. Alt var bra ) Denne gangen gleder jeg meg like mye som sist, men jeg rekker liksom ikke å tenke like mye på det fordi vi har en snuppe å ta oss av fra før. Stor forskjell å gå gravid uten og med barn fra før vil jeg si. Jeg kan faktisk "glemme" at jeg er gravid nå på en måte. Forrige gang hadde jeg jo heeelt koll på hvilken uke+dag jeg var til en hver tid. Men for å svar på spørsmålet ditt; ja, av og til er jeg engstelig, men nei, bekymringene slo helt feil heldigvis )
Nætte;mortil2 Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Er samme her.. Har hatt to UL så langt, en i uke 6 og en i uke 9, og jeg har akkurat samme frykten som deg for at jeg har opplevd en MA (missed abortion) og at det ikke skal være noe der inne.. Så har tatt første skritt på veien for å finne ut av det og skal til legen på tirsdag, da blir jeg å be om at han prøver å finne hjerte lyd... Hvis han ikke skulle finne den må jeg jo bare be om UL igjen, men vegrer meg!! Så jeg kjenner meg veldig igjen i deg! Samtidig så sier det rasjonelle i meg at dette er bare tøys og tull av meg! For det første så er det sjeldent med MA'er.. For det andre så sier statistikken at har man nådd 12 uker (som jeg har i dag) så går "misteraten" drastisk ned! Joda, vet om de som har mistet mye lenger ut i svangerskapet, men det skjer ikke så ofte!! Selv om vi får høre om mange her, så skal man tenke på ALLE de som det går helt supert med!! For de er nok veldig mange flere.. :-) Så jeg har rett og slett en kamp mellom følelser og det rasjonelle.. Og selv om jeg innerst inne VET at det rasjonelle har rett, så er det tungt innimellom! Derfor vet jeg hvordan du har det... MEN!!! Det vil nok helt sikkert gå kjempefint!! Og inni der bor det en liten spire som gleder seg til å komme ut til mammaen sin!! Er det den vanlige ULen din du gruer til?? Du kan ikke ta en tur til lege/jordmor og be om å bli lyttet til først? Eller er UL timen din snart??
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Hei, takk for svar! Jeg har allerede bedt om tidlig ul pga at jeg er litt engstelig. Er i uke 13 nå og skal på ul uke 15. Da jeg var hos legen i uke 12 kunne hun ikke høre hjertelyden, og da ble jeg i allefall stresset!! Selvom legen sa at det er helt vanlig å ikke høre den så tidlig + at jeg har bakovervent livmor noe som gjør det vanskligere å høre også. Hva er missed abortion?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå