Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Stakkars gutten min har etter noen dager med kun youghurt, frembrudd av 2 års jeksel og pennicillin kur blitt veldig bløt i magen. Bæsjer mange ganger om dagen. Problemet er at han har blitt så innmari sår, like før kjøttkake på stumpen. Får helt panikk når det er på tide å legge seg og han vet bleia må på Har smurt på med inotyol uten nevneverdig effekt. Ellers løper han rundt her uten bleie nesten hele dagen,men må jo ha den på når han sover og vi skal ut en tur. Han HYLER og prøver å vri seg unna når jeg skal smøre han. Får jo såååå vondt av lille gutten min. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å hjelpe han?? Syns nesten det bare blir verre og verre her Han er forresten snart 19mnd.
It's all about me Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Dropp salve og bruk heller talkum på tør stump. Den heler ikke, men holder det tørt så det får gro ifred og det går da raskere. Kremer synes jeg ofte gjør det verre.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2007 Alt er verdt ett forsøk, får ta en tur på apoteket å handle i morra Takk for svar
Bellen^2 Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Har du potetmel i skapet? Prøv det. Jeg har hatt veldig god erfaring med det når småtten blir rød og sår i stumpen. Bruker mesoft fuktet med en blanding av vann og olje, tørker godt, så på med litt potetmel og en god luftetsund med bar stump mens vi koser litt, og så på med bleia:)
mor88venternr3 Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Bruk potetmel, det er mye bedre en alt det andre du får kjøpt, lover. Datteren min var veldig sår og jeg brukt zinksalve og pudder fra babyline, helt til jeg fikk tips at jeg burde bruke potetmel. Jeg prøvde potetmelet og dagen etter var hun mye mye bedre :-) Så nå bruker vi kun potetmel, har en egen pakke stående på badet..
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2007 Takk for tips Potetmel skal kjøpes inn, har ikke i hus nå, får bare holde han så tørr som mulig så lenge. Håpe han blir bra på stumpen sin snart...verre nå enn han var etter 1 uke med diarè i sommer (etter omgangssyken)
meg vel Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 ..det aller beste mot veldig sår stump er å pensle på noe som heter ultrafiolett (fåes på apotek) det er noe skikkelig klin, og setter farve på både klær og hud, men det viktigste er at det funker.. Vi har brukt dette dersom junior har vært så sår at det nesten blir "vabler" i rumpa på han. Pensles på ren, tørr hud. Jeg garanterer at barnet ditt blir kvitt sårheten sin etter en dag. Støtter forresten også oppunder potetmel rådet, men dette hjelper ikke så godt hvis det er blitt blemmer i huden lykke til, og god bedring til lille stumpen
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Hei! Slenger meg med på potetmeltipset. FIkk det rådet på helsestasjonen. Så her bruker vi potetmel ved hvert bleieskift. Har også sendt med en boks i barnehagen.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 10. desember 2007 Takk for tips alle sammen Har kjøpt potetmel for å ha i hus. Og krystallfiolett i dag,han var bedre i dag enn i går. Prøver med krystallfiolett siden det var begynt å bli vablete i huden på den lille stumpen.
Caker*fikk to babyer 21.06.06* Skrevet 11. desember 2007 #11 Skrevet 11. desember 2007 Iver har nesten ikke vært sår i rumpa, men vi fikk også en periode med diare pga tenner, og da hjalp ikke sinksalva lenger. Fikk da tips om ei salve som heter Aselli i barnehagen. Den inneholder D-vitamin (og lukter litt tran, men det lukter jo sjelden bare blomster i bleia, så det gikk fint ) og er god for huden. Iver ble MYE bedre etter bare en dag!
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 11. desember 2007 Takk for svar til deg også Caker Skal kjøpe inn Aselli,er ikke det en god sårsalve? Mener å huske at vi alltid har brukt den på sår på forskjellige dyr. Grei å ha i hus. Stumpen til lillemann er nesten helt fin igjen nå,men var såpass ille at han hadde væska litt fra såre stumpen,så det er litt tynn rue der nå. Brukte da ikke krystall fioletten. Godt når de blir fine igjen etter en sånn sår periode hvertfall.
Hildemor fra vest Skrevet 13. desember 2007 #13 Skrevet 13. desember 2007 Godt at han er på bedringens vei..Jeg har latt minsten sitte i litt Asan vann i badestampen ved sår rumpe utbrudd og synes det har hjulpet veldig..Men klart har det blitt veskende sår må det nok andre ting til ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #14 Skrevet 15. desember 2007 jeg har brukt en brystvortekrem jeg fikk anbefalt på sykehuset. den begynner på U.....husker ikke helt. fikk veldig såre brystvorter da jeg begynnte å amme og de sa den kremen kan brukes til alt så det gjør vi:) utslett, tørr hud, sår stump eller i kinna når det er veldig kaldt
Bira Skrevet 16. desember 2007 #16 Skrevet 16. desember 2007 Vil bare tipse om mesoft kompresser å vaske med... veldig myke og skånsomme på sår rumpe...
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #17 Skrevet 16. desember 2007 ja det hørtes rett ut:) jeg anbefaler den på det sterkeste, hjelper mot det meste
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #18 Skrevet 16. desember 2007 En reseptfri salve på apoteket, som heter Inotyol (tror jeg) er supereffektive mot såre bleiestumper. Den er egentlig mot utslett, så hvis det er åpne sår vet jeg ikke helt. Går jo an å høre på apoteket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå