Mamma til go'jentene Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Hei... Lurer på en ting. Jeg prøver å passe godt på hva jeg spiser, men i dag var jeg ute da mannen laget middag, med kjøttdeig. Den gikk ut i morgen. Har lagt lenge i kjøleskapet. Den ble stekt først i stekepannen så ti minutter i ovnen.. Jeg pleier å lukte på råvarene om de lukter noe, men det gjør ikke mannen min. Kan det ha vært bakterier igjen i denne? Vet jeg har hysteriske tendenser, men klarer ikke å slå meg til ro i kveld. Tusen takk om noen vet noe om mat og bakterier og holdbarhetsdatoer osv...
temi & keli Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Jeg ville ikke ofra det en tanke! -men det er meg )
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Så lenge den var stekt så er ikke det noe problem. Og den var jo ikke utgått på dato.
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Den går ut i morgen og du bekymrer deg? Slapp heeelt av. Den har blitt gjennomstekt og vel så det. Grensa for å drepe bakeriene går ved 72 grader, så det er ingen fare.
It's all about me Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Innenfor utløpsdatoen, samt stekt både i panne og ovn......spis deg mett du!
Mamma til go'jentene Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2007 Tusen takk for svar! Da skal jeg prøve å ikke tenke mer på det. Er fælt å få sånne tvangstanker altså, klarer ikke å la de ligge... Det som er farlig er vel toxo og listeria, ikke holdbarheten forsåvidt, ikke sant? Da bør jo all varm, gjennomstekt mat være ok...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå