Gå til innhold

Kjøttdeig, kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Lurer på en ting. Jeg prøver å passe godt på hva jeg spiser, men i dag var jeg ute da mannen laget middag, med kjøttdeig. Den gikk ut i morgen. Har lagt lenge i kjøleskapet. Den ble stekt først i stekepannen så ti minutter i ovnen.. Jeg pleier å lukte på råvarene om de lukter noe, men det gjør ikke mannen min. Kan det ha vært bakterier igjen i denne? Vet jeg har hysteriske tendenser, men klarer ikke å slå meg til ro i kveld. Tusen takk om noen vet noe om mat og bakterier og holdbarhetsdatoer osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke ofra det en tanke! -men det er meg :o)

Skrevet

Så lenge den var stekt så er ikke det noe problem. :) Og den var jo ikke utgått på dato. :)

Skrevet

Den går ut i morgen og du bekymrer deg? Slapp heeelt av. Den har blitt gjennomstekt og vel så det. Grensa for å drepe bakeriene går ved 72 grader, så det er ingen fare.

Skrevet

Innenfor utløpsdatoen, samt stekt både i panne og ovn......spis deg mett du!

Skrevet

Tusen takk for svar! Da skal jeg prøve å ikke tenke mer på det. Er fælt å få sånne tvangstanker altså, klarer ikke å la de ligge... Det som er farlig er vel toxo og listeria, ikke holdbarheten forsåvidt, ikke sant? Da bør jo all varm, gjennomstekt mat være ok...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...