Gå til innhold

Hvor mye spiser/sover deres barn? (9 mnd)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera vår spiser så utrolig lite. Kan da umulig være normalt.

 

Frokost (08.00): 1/2-1 brødskive m/ost eller leverpostei o.l.

(08.45): 240 ml. mme

 

Sover fra 09.00-10.00

 

Lunch (11.00): Grøt m/banan (spiser bare 1-4 skjeer så vil hun ikke ha mer) Får vann til maten.

 

Sover fra 12.30-15.00

 

Middag (16.00): Spiser det samme som oss. Hvis vi spiser noe hun ikke kan spise så får hun middagsglass. Spiser sjelden mer enn et halvt(!) glass. Noen ganger vil hun ikke smake engang....

 

Kveldsmat (ca.18.45): 1/2-1 brødskive eller grøt m/banan. (Vil som oftest ikke ha noe særlig i det hele tatt. Kanskje noen få biter/skjeer)

 

Tar kveldsstellet etter kveldsmaten, også får hun 240 ml mme før vi tar tannpussen og legger henne.

 

Hun får 4 måltider om dagen, men spiser så lite av det...

 

Vi har nettopp kuttet ned på ett måltid med mme i håp om at hun skal spise mer fast føde, men ser ikke ut til at det hjelper noe særlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker forresten mye vann og er glad i det. Viktig at hun får i seg det siden hun ikke spiser så mye.

 

HI

Skrevet

Hei! Gutten min på snart 9mnd spiser også 4måltider!

Frokost: ca2dl mme og full porsjon grøt

 

Lunsj: ca 2dl mme og en brødskive m/pålegg

 

Middag: Helt glass kjøpt el hjemmelaget mat og vann

 

Kvelds: ca 2dl mme og full porsjon grøt

 

Han er veldig glad i mat og bestandig vært god og rund! Soving på dagtid er det heller dårlig med, så blir litt misunnelig på deg:)

 

 

Skrevet

Jeg har ei jente på 8 mnd som jeg synes spiser utrolig mye. Det eneste problemet er biter. Skiver og middagsbiter, så foreløpig går det mest i grøt og middagsglass.

 

Jeg ammer henne selv, og hun får melk ca. 4 ganger til dagen. Etter måltidene med fast født får hun alltid tilbud om vann.

 

ca. kl. 8 1dl grøt

ca. kl. 12 1 middagsglass

ca. kl. 15 et halv glass pære/banan med youghurt og en skive

ca. kl. 18.30 1 1/2 dl grøt

 

I tillegg spiser hun frukt fra baby feeder. Hun sover vanligvis 2 ganger til dagen. 1-2 timer hver gang.

Skrevet

Takk for svar:o)

 

Blir så usikker på om jeg gjør noe galt siden hun spiser så lite. Eldstejenta hadde perioder som hun spiste lite hun også. Så det er vel kanskje noe som går fort over...

 

Når legger han seg for kvelden?:)

Skrevet

han bruker å legge seg 18.30 og sovner før 19.00 som regel! Nå Ligger han og skriker og er forkjølet... i går tok det 2,5timer før han sovnet stakkars! Ingenting som hjalp av stell el omsorg. Våkner som regel 6.30 på morgenen. Enn jenta di?

Skrevet

Jenta mi er 9 mnd og hun spiser slik:

 

Ca 08.00: 220 ml mme

Ca 11.00 En brødskive + vann

Ca 15.00 Middagsglass + vann

Ca 17.30 Grøt + 220 ml mme

 

Hun sover som regel ca 30 min rundt kl 12.00 og ca 30 min rundt kl 15.00, men noen ganger sover hun bare den luren kl 12.

Skrevet

Har en gutt på snart 9mnd som alltid har vært glad i mat, men er nå i en periode hvor han ikke vil ha såmye..

 

Vi står opp ca kl 08.00-08.30

Frokost ca kl 09.00 2 skiver og vann

lunsj ca kl 13.00 mm og av og til litt frukt

middag ca kl 15.30 1/2 middagsglass ( før spiste han et helt) og vann

ettermiddag ca 17.00 mm

kvelds ca kl 18.00 halv porsjon grøt ( nå kun et par skjeer)

mm rett før han legger seg kl 19.00

 

Sover til ca 07.00 får mm og sover 1-2 timer til

 

På dagen sover han fra ca 10.30- 12.00 og 14.00-15.00

 

Det variere veldig hvor mye mm han får i løpet av dagen, drikker kun en side om gangen, og har ikke så veldig mye melk...

 

Skrevet

Datteren vår er ikke bedre. Vil nesten ikke ha vanlig mat.

Frokost : noen ganger 1 skive, men ofte blir det til 150 ml mme istede da hun ikke spiser stort.

Sover gjerne litt etterpå.

Lunch: Prøver grøt, men vil som regel ikke, så 150 ml mme igjen eller joughurt

Middag: smaker litt av oss, men tar ikke stort, så 150 ml mme igjen

Tar noen ganger en liten høneblund på 20 min

Kvelds: blander mme med grøt for å få noe mer i henne ca 240 ml, men hun spiser ikke alt.

Får frukt og vann i tillegg.

Dette er mer mme en hva hun skal ha i denne alderen, men når hun ikke vil ha noe annet, så får hun det. Er normal i vekst, så ikke bekymret

Skrevet

Legger jenta vår ved 19.00 tiden. Sover til ca 07.00/07.30 til vanlig, men nå som hun har begynt å spise så lite på dagen våkner hun alltid én gang ved 5-6 tiden. Sovner igjen etterhvert, men noen ganger kan det ta litt tid. Da sitter jeg alltid ved sengen hennes og stryker på henne. Blir det for ille så tar jeg henne opp og legger henne inntil meg. Som regel så hjelper det veldig lite å med kos og omsorg, men da vet de ihvertfall at vi er der og de føler seg trygge. Det er det viktigste:)

Skrevet

Tusen takk for alle svar!

 

Det er godt å høre at det ikke bare er jenta mi som spiser lite. Vi har vært så bekymret i det siste. Får håpe det tar seg opp litt snart:)

 

Ha en fortsatt fin kveld :o)

 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...