duogjeg og vitre Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Jeg har kjent fosteret siden uke 15-16, men ble tydelig klar over dem i uke 17. Har siden da kjent en del liv hvar dag - flere ganger om dagen. Kjennes da ut som leamus, eller små dult i forveggen. Alltid på samme plass. + at jeg kjenner at det velter litt rundt. Plutselig så har jeg kjent minimalt de siste par dagene, og blir litt bekymret. Innbiller meg at jeg kjenner at det veltes inni der, men ikke noe særlig dult. Flere med erfaringer?
knøttet mai08 Fødeklar Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Her er det masse liv.. Begynte så smått for en uke siden, og no er det masse hver dag... er 17+5 no..
mia engel&fia frøken Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 er opp å ned på dagene hos meg men når jeg legger meg ned på rygg hvis jeg ikke kar kjennt noe på en stund så buler magen gjerne på en side og da ligger ryggen opp og spark kommer bak de merkes ikke sånn somhvis barnet ligger andre vei
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Jeg begynte å kjenne liv i uke 17. Dette er mitt første svangerskap og jeg har livmora på fremsiden. Jeg er nå i uke 23 og i ca en uke nå har det vært betydelig mindre aktivitet. Jeg har lest masse at dette er normalt og prøvd å ta det med ro, men selvsagt så bekymrer jeg meg litt. Men idag morges så sparket jenta i magen så det jomet etter. DA kan du tro jeg ble glad!
Mininni Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Jeg har jevnlig og noen dager masse aktivitet, men jeg har lagt merke til at etter en dag med masse aktivitet er det myyyye roligere (sliten etter en aktiv dag?). Dessuten er snuppa mye stillere i helgene (hun slapper kanskje av når jeg slapper av). De første gangene jeg merket at det ble stillere var også jeg bekymret, men nå har jeg funnet ut at det er et visst mønster i det. Hun kan også være mye stillere dagen etter hvis jeg har hatt en dag der jeg har vært mye på farten selv eller det har vært mye ligamentsmerter og ryggvondter og sånt. Konklusjonen min er således at hun trenger "hviledager" hun også! For det går ikke mer enn over helgen eller en dag eller to, så er det fullt vigør igjen. Men for øvrig har jeg hørt flere si at det blir roligere etter et visst punkt, da barnet sover mer (eller noe sånt? Ikke 100 % sikker på hvorfor, men det er i alle fall veldig vanlig).
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Hei hei! jeg har kjent liv fra uke 14,er nå i uke 17.Har kjent liv jevnlig men det er roligere dager også,da blir jeg litt bekymret,men så kommer det en liten dult akkurat som om de vil fortelle att de har det bra,og nå går jeg bare og venter på å kjenne det utenpå magen,sånn att pappaen og søsken kan få oppleve det også. jeg venter trillinger,og kjenner liv på flere plasser,en ligger lengst ned på høyre side,og de andre to lengre opp på venstre side Ha en fortsatt fin dag jenter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå