Gå til innhold

smerter i ryggen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så vondt i ryggen.. i korsryggen, spesielt etter å ha ligget i sengen om natten. Vet ikke om det har noe med svangerskapet å gjøre. Er det noen andre som er plaget med dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får vondt i hele kroppen nesten, om jeg ligger for lenge i senga. Så selv om jeg har fri og det frister å ligge lenge, prøver jeg å komme meg opp etter max 8 timer. Jeg har også plutselig begynt å verke i høyre hånda om jeg sover på den siden, men det går over et par timer etter at jeg står opp. Jaja, vi har vel alle våre problemer i graviditeten..

Skrevet

Kan være at senga er for myk - det er mulig å kjøpe noen avstivere hos Bohus/skeidar etc. Jeg for min del sliter med en skikkelig vond hofte, så det skal ikke vare bare bare dette =)

Håper du ikke blir plaget av dette, lykke til :-)

Skrevet

jeg å merker det verker litt i ryggen hele dagen, skulle nok vert flinkere til å gå litt,har for meg at det hjelper :)

Skrevet

hehe :) ja, noe skal det vel være. har ikke vært plaget med noe annet så ;P

Nej, jeg kjenner det hele dagen, ikke bare etter senga, men blir ekstra ille av å ligge lenge. må slutte med det da. Og det blir ikke bedre for meg av å gå ihvertfall...

Kanskje man burde gjøre styrkeøvelser eller noe ?:P

Skrevet

Hadde også en del smerter i korsryggen en periode med litt vondt nedover i rumpen, så fikk rekvisisjon til fysio. Der fant hun ut at det var bekkenet mitt som hadde løsnet mer på den ene siden enn den andre. Dermed stivnet det på andre siden, og jeg fikk vondt. Fikk en del øvelser fra henne som jeg gjør hver dqag. Tar ca 10 min, og har vært bra siden. Hun kjente ingenting der lengre nå heller. Men er jo normalt siden bekkenet skal løsne før fødselen. Med øvelser holdes det stabilt. Var også en del plaget da jeg sto opp.

Skrevet

Jeg har fått mye smerter i korsryggen i det siste. Jeg står og går hele tiden på jobb, og jeg merker at det blir værre og værre utover dagene.. Skikkelig plagsomt! :(

Skrevet

har det innimellom...

Prøv å bygg opp med en ekstra dyne mellom bena når du legger deg på siden...

Det gjør at bekkenet ligger i en mer naturlig stilling og du unngår at det "strekker" seg... har hjulpet litt for meg, bortsett fra når jeg sover urolig og sparker den vekk da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...