Mom2Two Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 ...av hvilke helter som dyrkes i samfunnet vårt? Hvem er det som dyrkes? Stort sett er det idrettshelter, store bedriftsledere, kjente artister osv. Hva om man heller hadde dyrket dem som virkelig gjr heltedåder på det jevne? Så som fosterforeldre, mennesker som er avlastningshjem, sykepleiere, omsorgsarbeidere, folk i røde kors, soldater i "fredstjeneste" i krigsherjede land osv. osv. Kanskje om man fikk litt fokus bort fra de som stort sett dyrker seg selv (toppidrettsutøvere for å nevne et ekstremeksempel) og over til dem som virkelig gjorde en innsats, at det ville føre til høyere "status" og mer rekruttering? De ville nok ikke fått mer betalt i penger, men de ville i hvert fall fått anerkjennelse og respekt for den store innsatsen de gjør. Ingenting gjør meg mer irritert enn en toppidrettsutøver som sitter på riksdekkende TV og sutrer over en liten møkkaskade som gjøre at han må hoppe over en kamp, et løp eller lignende. Gggrrrrr... Flere som er enige? Få frem de virkelige heltene!!!!
lenej :o) Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 ja, eg blir nå ikke provosert. skal mer til for å vippe meg av pinnen... men jeg ser lite på tv, hater sport!! har 2 helter her i livet, og det er mamma å pappa. setter mer pris på mannen i gata, som gidder å holde døra på butikken åpen for meg, når jeg kommer med 3 handlenett og mini i armene, enn statsministeren.. han kjenne eg ikke så... man må bare ikke bry seg.. herregud, driter vel da i hvem som griner på tv.. da bytter man kanal, eller setter på en dvd...
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Idrettshelter er ihvertfall oppskrytt. Synes ikke synd på de en plass. Tjener en formue (mennene da, kvinneidretten er jo selvfølgelig ikke lik status) på å drive rovdrift på kroppen sin. Nå er vel jeg kanskje inhabil også, kan ikke fordra å se på sport, sepesielt fotball. Hva er det med den som er så fantastisk, tar presedens over alt virker det som. Er det fotball på tv virker det som om hele familielivet må vike, barne-tv blir flyttet, nasjonen står stille. He he he. Latterlig! Fra 1 desember og fram til jul, deler Stavanger Aftenblad ut julekurv til "hverdagsheltene", en hver dag. Dette er et flott tiltak!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå