Gå til innhold

symptomer -smerter? normalt? :)


Jannamor

Anbefalte innlegg

hei. jeg har siden EL 14 November, hatt noe som ligner menssmerter, men ikke likt, mer stikkende og strekkende. Jeg er nå i uke 5+4 og disse smertene er der daglig. Sammen med kvalme, enorm trøtthet, ømme boobies og kjempehumørsvigninger.

 

Er det farlig? Normalt?

 

Blir redd jeg. Ikke noe blod eller utflod da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikkinger får man ihvertfall når livmoren begynner å utvide seg. Dette skjer ganske tidlig...men det er jo rart at du skulle kjents sånn siden el da...

Tror egentlig ikke du skal engste deg så lenge du ikke har blod og magekramper...

Er du usikker så kan du jo ta en telefon til lege/jordmor...men uansett så kan de ikke gjøre noe så tidlig.

 

Alt er nok helt fint Jannamor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. Tror nok det jeg og. Min venninde sa det var ligament smerter? Og at det er normalt. Så vi får håpe på det. ;)

 

Har litt hjertebank også

 

Typisk at jeg skal få så masse symptomer allerede grrrrrr. sinna. hehe

 

begynte sånn å gråte av nyhetene i stad, at vi måtte skru av tihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig normalt ut....jeg er gravid med nr 5....og alle mine svangerskap har vært ulike....denne gangen visste jeg 100% sikkert at jeg var gravid bare 1 uke etter EL......hadde ikke trengt å ta testen en gang:) har hatt mye menslignende smerter....og livmora jobber som bare det....flyr på do hele tiden...klarer visst ikke å holde tett...hehe..blir plutselig veldig trøtt...men har alltid sluppet unna kvalme og oppkast....min jordmor sier at i mitt tilfelle er det for di kroppen kjenner igjen hva som skal skje....og gjør seg rett og slett klar for å ta godt vare på baby`n.....

Har vel også hørt det blir sagt at....det meste er normalt når man er gravid:-) å ta til tårene har jeg veldig lett for i alle fall....blir sånn sippeguri av å gå gravid jeg....hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertebank er også helt vanlig:)

 

Litt godt med litt symptomer også synes jeg...ihvertfall så lenge jeg slipper unna den kvalmen. Den er forferdelig..!!

 

Det blir nok mye sipping framover:) Utrolig hormonell man blir:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for to fine svar. Det øverste hørtes veldig ut som meg. masse jobbing i magen. For ja det er i mens området men ikke likt menssmerter. Det er første gang jeg er gravid, så ikke godt å vite alle tingene som skjer. Er så mye følelser. kvalmen er fæl, men gir seg ofte litt hvis eg får spist. kan takle mye jeg, så lenge dette går bra. konstruktivt ubehag kaller jeg det. Kroppen gjør alt dette for at babyen min skal ha det bra. Det takler jeg fint. :) men ikke gira på å ha det slik for så å miste :( jaja.

 

Hjertet skal begynne å slå i dag. Spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jannamor...jeg har også fibromyalgi og vet at svangerskap med fibromyalgi kan gå begge veier...man kan bli smertefri og ha det bedre i svangerskapet eller man kan ha et svangerskap fra helvete....

 

hvis du lurer på svangerskap og fibromyalgi så er det bare å sende en pm hvis du lurer på noe....var tilfeldigvis innom her igår for jeg fikk en skyggestrek på graviditetstesten....og drømte meg vekk inne på dette forumet...he he....

 

har du vært inne på kvalmeforumet forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du ;)

 

nei har ikke vært på kvalmeforumet, visste ikke at det eksisterte engang. :) Skal ta en titt.

 

Sender deg gjerne en medl, hvis jeg lurer på noe. Det er som jeg skrev i innlegget. Jeg kjenner alt så veldig godt, og lurer på om det er min vanlige fysiske eller psykiske plager som gjør det, eller er det graviditeten, eller er det farlig.

 

i dag var jeg på første kontroll, pg legen sa jeg måtte si i fra hvis jeg fikk stikkinger, som smerter. Og når jeg går ut derfra tror jeg jeg får stikkinger, skjønner? Tror litt på alt jeg hører ...kremt...

 

Har jo skjønt at det er stor spennvidde på hva som er normalt og ikke også.

 

Du må gjerne sende meg en pm, med hva jeg burde være oppmerksom på i forhold til FM. Forhåndsregler? smertelindring? Jeg kjenner det jo godt allerede for å si det sånn. tuuusen takk

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...