Willemo Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Hvor vanlig og hvor lovlig er det? Jeg jobber i helsesektoren, offentlig, og skulle si opp for å gå over til en annen type jobb. Da ble det kryping og trygling på høyt plan, frynsegodene flagret tett, og lønnstrinna var med ett usansynlig lette å flytte på. Er det jeg som har vært naiv, eller er dette vanlig praksis?
Mage Mi Sa Jo Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 de må jo hvertfall være fornøyd med den jobben du har gjort. og vil beholde deg. vet ikke hvor vanlig dette er i helsesektoren me det er jo vanlig i yrker der det er økonomisk mulig og forsvarlig å gjøre slik for å beholde de som er gode, og jobber hardt. eller om det er vanskelig å få arbeidstagere til dette yrket. hvorvidt du er naiv eller ikke er vel ikke noe vi kan utale oss om ut i fra det du her har skrevet.
Willemo Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2007 Vet at dette er rimelig vanlig i privat virksomhet med individuelle lønnsforhandlinger, men i helsesektoren er lønnstrinn avhengig av ansenitet, og dermed fast. Eller, det var iallefall det jeg trodde. Jeg er iallefall overraska nok til at oppsigelsestalen satte seg fast i halsen.
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Konkurranseutsatt personell i staten kan man betale for å få beholde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå