*Villekulla* Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Hvilket forsikringsselskap har dere og hva koster det?
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 jupp, terra, tror jeg betaler 30 kr mnd. har sånn pakke så alt er sammen
Zalinamor_Isabelle_og_Robin Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 jeg og barna er forsikra igjennom sambo og jobben hans.. bare vi er utenfor døra.. jeg vet ikke hva han betaler på det, har ikke spurt han.. tror ikke det er så mye
pandabjørn Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Jeg skal forsikre Linnea i Storebrand det samme som Sander er forsikret i..betaler 131 kr i mnd.
~sjiraff~ Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Vi bruker ACE, betaler vel 95 kr i mnd tror jeg.
~sjiraff~ Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 Hva om noe skjer innenfor husets 4 vegger da.. De fleste ulykker skjer i hjemmet vet du.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Vi har 2 forsikringer på henne. Den første er gjennom gjensidige, der betaler vi rundt 1200 i året tror jeg, og den andre er gjennom LO Favør(via mannens fagforening) og den koster 1100 tror jeg i året.
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #9 Skrevet 9. desember 2007 ja, det har vi. gjennom fagforbundet;) 750 kroner i året!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 9. desember 2007 #10 Skrevet 9. desember 2007 Forsi vi har hatt den via LO Favør siden hun var 1 mnd gammel(da du kan få den først), og den andre har vi fordi da ble det "pakke tilbud" i gjensidige fordi vi hadde noen andre forsikringer der.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 9. desember 2007 #11 Skrevet 9. desember 2007 Da må jeg spørre: Hvorfor forsikrer dere barna deres. Noen som har lest saken i Dine penger eller hva det var for noe, uansett, det ble konkludert med at det var tull og tøys.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 9. desember 2007 #12 Skrevet 9. desember 2007 http://www.dinside.no/php/art.php?id=111156
Regnbuemor til 2 Skrevet 9. desember 2007 #13 Skrevet 9. desember 2007 Veeel. Kusina mi var uheldig og falt da hun var ca tre. Dette ødela alle tennene hennes, melketenner og de nye som ventet. Hadde ikke hun vært forsikret hadde foreldrene sitti med tannlege regningen ennå. Det ble mange, mange tusen kr. Vi har forsikring. Kommer ikke til å kutte ut den nei:)
~sjiraff~ Skrevet 9. desember 2007 #14 Skrevet 9. desember 2007 Selv om barnet ikke får hele summen så hjelper det på å få en halv million om barnet skulle bli 50% invalid da.. Og det er også kjekt å kunne ta seg fri fra jobb ved langvarig sykehusinnleggelse, penger til å ta seg fri fra jobb ved en eventuelt kreftdiagnose med påfølgende behandling, estetisk tannlegebehandling som ikke dekkes av det offentlige. osv osv. Vil ikke si at et barn sforsikring er mindre verdt enn våres. Det er da ikke bare ved 100 % medisinsk invaliditet man kan få utbetalt penger.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 9. desember 2007 #15 Skrevet 9. desember 2007 Folketrygden dekker det meste.
Fire småtroll Skrevet 9. desember 2007 #16 Skrevet 9. desember 2007 Min lille nevø har blitt syk og har vært lagt inn på sykehuset i mange uker denne høsten... Mammaen var selvfølgelig med han og fikk penger fra NAV for de dagene hun ikke kunne være på jobb, men det fikk ikke pappaen, som var hjemme med det andre barnet og ikke fikk jobbet skift som han pleier. Han måtte jo ta hensyn til åpningstidene til barnehagen og hadde det ikke vært for at forsikringsselskapet betalte ut en sum pr.dag med innleggelse for sønnen, hadde de tapt mye penger på de ukene.. Synes også det er greit å vite at om et av barna skulle bli alvorlig sykt, får vi en engangsutbetaling som gjør at vi ikke trenger tenke på økonomien i en ellers vanskelig tid.. Ofte dekker NAV at bare den ene foreldren er med barnet på sykehus, pleiepenger ved innleggelse osv. Med en engangsutbetaling ved f.eks kreftdiagnose, eller dagpenger ved sykehusinnleggelse, kan begge foreldrene være tilstede.
~sjiraff~ Skrevet 9. desember 2007 #17 Skrevet 9. desember 2007 Ja de dekker en del, men på langt nær alt. Sykdomsperioder kan påføre ekstra kostnader i form av at begge foreldrene vil ha fri, mye spising ut , opphold på hotell e.l. for å ha nærhver til f.eks et sykehus. Det er nok mye som ikke dekkes av nav, og litt ekstra penger kommer godt med i kjipe perioder.
Jenny-penny Skrevet 9. desember 2007 #18 Skrevet 9. desember 2007 det har vi selvfølgelig:o) Opplevde ett vennepar hvor sønnen ble handikappet og mor måtte være hjemme med den lille gutten over ett par år. Uten forsikring hadde de aldri hatt råd til å følge opp sønnen sin slik alle foreldre vil. Har IF, tror det er 1000 i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå