Gjest Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Jeg har fått en god dose med influensa, og er ikke i fom. Dro hjem fra jobb på fredag, og skulle egentlig vært på jobb i går, og idag. Også i morgen og tirsdag. Torsdag skal vi reise til Egypt, og det blir jo morsomt hvis jeg ikke blir bedre snart.... Legen sier jo at det er virus, og at jeg bare må slappe av, ta paracet og ta tiden til hjelp... Men er dette grunn til sykemelding? Holder det ikke med egenmelding? Dumt å bruke sykemelding med så mye papirarbeid for influensa...?? Jeg orker ikke være på jobben, syns det er ekkelt når jeg er i dårlig form, nyser og hoster på kundene ( jobber i matbutikk. ) Trenger jeg sykemelding....? Kan ikke mye om dette....
LadyLuck & Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 ville brukt egenmelding om du har, for blir du sykemeldt, er det vist sånn at du bryter loven om du reiser utenlands
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Kan jo bruke egenmelding, og det er jo mye bedre for alle parter. Jeg er bare ansatt i 30 %, typisk at jeg blir syk akkurat når jeg skal jobbe. Kan man ikke reise utenlands når man er sykemeldt? Jøss, bra du sa ifra!
LadyLuck & Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 de skrav så i en tråd her en ag (om utlandsreiser) og vet at min mor brukte egenmelding når de skulle bort. Men kan jo snakke med legen om å få sykemeld til onsdag, så egenmld fra torsdag (om det er sånn at du har ett vist antall egenmld, og må ta de med etter nyttår, om du skjønner)
julekalendernissemor Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Du kan søke om å reise utenlands når du er sykemeldt. Så lenge legen din bekrefter at reisen ikke utsetter friskmelding kan du reise. Men du må få det godkjent av NAV før du reiser.
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 Tror kanskje jeg går for egenmelding jeg....? Ble veldig mye papirarbeid ut av sykemelding.... Spesielt når jeg bare jobber 30%.... Hjelpes... Får helt dårlig samvittighet for å ha blitt syk jeg.... *finne sofaen*
LadyLuck & Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 søke og gå gjennom papirmølla til NAV, blir vel reise til sommeren da *hihi*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå