Gå til innhold

Noen som har Caravelle disel her, som har bytta starter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det en vanskelig jobb og bytte den? Eller dyr?

har fått en caravelle, tror jaggu det er en d... bil. bare plunder med den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er 3 gang vi har den på verksted på noen uker, og har ikke hatt den lenge.

Har en gammel transit som skulle ha vært vraka, men siden den starter så tørr jeg ikke, trenger bil og.

Skrevet

Hvilken mod er det da?

Vi har Caravelle diesel (94 mod). Der sitter starteren greit til for å bytte. Det regnes jo som en slitedel, så vil tro det skulle være greit.

Den ligger vel på ca 15-1700 kr om du kjøper byttestarter, da må du ta med den gammle og får en nyoverhalt tilbake. Ny koster den nok ganske mye mer. Eller du kan kjøpe en brukt på huggeri, men da vet du jo ikke hva du får.

Vi har alltid kjøpt byttestarter og det funker helt greit.

Har byttet startet på en annen type bil, og der satt starteren i 4 skruer. Det pleier ikke være så store jobben å bytte den.

Skrevet

Hei .

den er registert i 94.hvor får man tak i byttestarter. gir opp den bilen snart. hehe.

Skrevet

Vianor vet jeg har. Mulig også biltema. Eller hos VW forhandler, men de er som regel dyrere selvsagt!

Den sitter i tre skruer + ledningene. Den klarer du fint å bytte selv. Jeg har nå byttet starter selv ;o) Starteren lå der og mannen hadde "aldri tid".. ;o) Var lei av å kjøre rundt med hammer for å slå til starteren hver gang den ikke villle slå inn!

Skrevet

hvordan fant du at det var startern ?

var det at det noen lyd ellr noe sånt. adde en fra falck her idag, og han sa det var starteren etter og ha hørt på bilen.

Skrevet

Hvis starteren ikke tar tak i startkransen kommer det bare en skrapelyd og det skjer egentlig ikke mer. Staret bilden får du ikke gjort. Starteren er utslitt. Som nødløsning kan det hjelpe å ta en hammer og gi starteren en liten omgang ;o)

Da kan du få den til å ta tak, men det holder ikke lenge.

Skrevet

ok. det var en skrapelyd her og. håper det bare er den. hatt bilen i ca 2 mnd . og har bytta bremser, dynamo, batteri og nå dette.

har en transitt og har hatt den på verksted bare ved EU kontrollen,(små feil) men den er blitt så rusten. hehe.

Skrevet

Du må nok på starterjakt da!

Kjedelig når det kommer en feil etter den andre, men det har lett for å være slik synes jeg, det bare baller på seg.

Vi er veldig godt fornøyd med vår, men den er veldig godt vedlikeholdt hele tiden, og det har jo litt å si. Men har inntrykk av at VW har en slik 150 - 200 000 grense. Etter det så kan man bare åpne lommeboka. Vi har en passat som vi har kostet på masse nå i det siste. Den har gått snart 200 000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...