Gå til innhold

Noen her inne som tar/har tatt sol under graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som fikk pigmentflekker?

Har litt lust til å ta sol. Helst finne meg ei ansiktssol da. Jeg er så utrolig bleik, og føler meg ikke så veldig vel. Men har hørd snakk om at noen får pignemtflekker. SÅ lurer på om det er mange som fikk det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har tatt sol..noen ganger, et par ganger i uka å litt sjeldnere nå på slutten...har ikke fått noen flekker...

Skrevet

Ingen flekker, men ble grusomt brent etter bare 5 minutter. Vær obs i tilfelle du også blir det.

Jeg har også lyst til å ta sol nå, veldig kjedelig å se ut somo ett gravid spøkelse nå i disse selskapstider. Tydde til selvbruning før julebordet, det gjorde underverker!!!! :)

Skrevet

jeg har tatt litt sol nå mot slutten, og merker at jeg blir fort brent. Så vær forsiktig, som hun over her sier. Men det er utrolig deilig å få litt sol og farge nå i mørket

Skrevet

Jeg tenker som deg, trenger litt farge i fjeset! Ble så lite sol i sommer på meg at jeg nå føler at huden nesten er gjennomsiktig... Så jeg tok 10 minutt denne uka, og tenker å ta 10 minutt til de neste ukene før jul. Det blir jo ikke mye farge av det, men kanskje nok til at jeg føler meg litt freshere:)

Til vanlig tar jeg ikke sol mer enn et par ganger i året, syns egentlig at det er greit å være litt bleik om vinteren, men det får være måte på;)

Skrevet

og for å svare på spm: jeg fikk ikke pigmentflekker i løpet av de ti minuttene jeg lå der;) Tror ikke jeg ville turt å ta sol i lange perioder, da, for da får man nok lettere flekker...

Skrevet

Jeg har akkurat vært på ferie i Karibien, og har fått antydning til pigmentflekker i panna. Ikke så ille at det er veldig synlig. Prøvde å ta en soltime da jeg kom hjem, for å beholde litt farge, men greide ikke ligge på ryggen. Vet ikke hvilken uke du er i, men generelt skal man være forsiktig med å ligge flatt på ryggen etter 6 mnd.

Tok forøvrig spraytanning i salong før jeg dro, og det så kjempefint ut!!! Kan anbefales... Finere brunfarge av det enn den sola ga meg...

Skrevet

Takk for svar! :o)

Kunne tenkt med å prøve spraytranning jeg også, men her jeg bor er det ingen som driver med det. Så må dra et lite stykke. SÅ derfor blir det vel sol på meg nå :o)

Takk for tips om å ikke sole meg for lenge. Skal prøve med 10 minutter nå i dag, å se hvordan huden min reagerer. Er jo ganske bleik fra før også, så bør vel ikke ta mer heller.

Skrevet

jeg har hørt at solarium er skadelig for fosteret! det sa jordmor til meg. det er jo falske uv stråler som ikke er bra i seg selv... jeg har ikke tort å ta noe sol i det hele tatt.. jeg ville vært litt forsiktig hvis jeg var dere, hvertfall dekt til magen med et hånkle eller no=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...