peonererfine Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Sjekk denne linken... http://www.naturvern.no/cgi-bin/naturvern/imaker?id=104595 Ble anbefalt å impregnere den nye Reima-dressen i butikken der jeg kjøpte den, men det lar jeg være...går sikkert fint uten masse giftstoffer på seg.
Sophie juli 2005 Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Ja, det er visst noe skikkelig griseri med slik impregnering. Brukte det på en barnehagedress i fjor, før jeg visste hvor ille det var, og det liker jeg ikke tanken på. Men er det da noen som har tips om hvordan holde dressene vanntette? Etter en del vask i løpet av vinteren, så blir jo beskyttelsesevnen dårligere. Og da risikerer man at småtassene blir våte, kalde og syke ... Ikke lett det der :-)
peonererfine Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2007 Har hatt en Reima-dress i litt over et år, uten å impregnere den. Kan ikke huske at den har blitt våt igjennom noen gang. Har vaska den når det har vært nødvendig, bare vask og sentrifuge. Så de dressene tåler endel uten impregnering, det gjelder sikkert mange andre merker også. Blir det for vått ute, får en kjøre på med regnklær i tillegg. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå