Gå til innhold

Jeg vil ha flere barn nå, men mannen vil ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vært i samme situasjon. Hvordan har dere løst problemstillingen?

Har ikke lyst å mase hull i hodet på han heller, helt til han sier ja. Er jeg bare nødt til å vente til han er klar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hvorfor han ikke ønsker barn nå? Og vet du om han i det hele tatt ønsker seg flere barn?? Hvorfor vil du ha flere barn nå, og tror du at det går greit å vente til han er klar? Jeg mener ikke at du skal svare på disse spørsmålene her, men tenk for deg selv. Sett opp en rekke med fordeler og ulemper ved å få flere barn nå.. og få han med på dette. Planlegg litt hvordan og hva dere vil med fremtiden, og hvordan dere ser på denne. Kanskje mannen din vil kose seg med den familien han har nå, og berike den med flere barn senere. ?? Åpenhet og kommunikasjon er viktig, både for at han skal forstå hvor lyst du har på ett barn til, og for deg til å forstå hvorfor han vil vente. Lykke til, uansett hva som skjer :o) klem

Skrevet

Holder med mannen din. To unger er mye mer praktisk enn tre.

Skrevet

Ellers så kan du jo kaste pillene, lure mannen, og ødelegge ekteskapet ditt.

Skrevet

Faktisk er jeg enig med mannen din, for det første skal du følge opp de du har, vær glad du har 2 allerede. Så tar du tiden til hjelp, kanskje han skifter mening, men det er ingen vits å mase, du har allerede 2 og det er jo bra. Jeg venter min andre nå, sambo har sagt at det holder med 2, enda jeg har lyst på 3 da, men vi får se det an noen år kanskje han skifter mening, men nå holder det lenge med 2 stk. Kanskje jeg ¨få en attpåklatt om 10 år.

Skrevet

Er veldig enig med mannen din, og klart du må vente til han er klar. Kos deg med de barna du allerede har!

Skrevet

Uaktuelt å lure han, men siden vi praktiserer hoppe av i svingen så er jo ingenting sikkert.

Han vil ikke ha flere enda, siden de vi har ikke er så gamle og fordi vi driver å bygger hus. Han vil vente til huset er ferdig og vi får sett ann økonomien. Dette er jo veldig fornuftig, men jeg vet at vi har råd til det.

Og det passer best i forhold til jobben min å bli gravid nå. Og hvis vi bare skal ha et barn til, så vil jeg ikke ha så stor aldersforskjell på de.

Mannen vil ha et barn til, men jg vil ha to:)

Skrevet

Er i samme situasjon :) jeg vil gjerne ha nr 2 nå, mens min kjære helst vil vente 2-3 år. Det hadde i grunn passet ganske bra inn i vår situasjon nå å få en til, men han er redd for at det skal bli litt surmuling fra noen i familien vår om i får en til nå (akkurat som om jeg bryr meg om det), han er veldig opptatt av at det KUN skal være glede rundt oss neste gang vi får et barn.

Jeg synes det er litt vanskelig å råde deg til noe som helst i og med at du ikke oppgir noen grunner, men jeg personlig kjører taktikken med å mase og vise han bilder av helt uimotstålige babyer hehe :) men min kjære er jo ikke helt imot selv da..

Skrevet

Vi bygger hus nå, jeg er gravid, ikke til å anbefale. Jeg synnest han virker som en fornuftig mann mannen din, og det at han sier han vil se an økonomien er at han vet at det kanskje kommer uforusette regninger som det ofte gjør når enn bygger hus.

Skrevet

Ja han er veldig fornuftig, for mye til tider og. Jeg er litt mer sånn at alt går, bare man er innstilt på det.

Han er veldig opptatt av at de barna vi har, skal få skiutstyr osv. Men jeg vet at vi skal klare oss økonomisk, men vi må nok prioritere annderlede en stund for å få det til.

Nei må nok bare vente, og nyte de jeg har..

Skrevet

En bekjent valgte følgende taktikk:

"Jeg skal ha fire barn, og du kan selv velge om du vil være faren eller ikke"

I dag har de fire barn...

Men hun er jo veldig pen og typen til å gjøre alvor av trusselen også da...

Skrevet

kaklehøna; må le litt, hva har utseendet til venninna di med saken å gjøre?

Til HI; smør deg med tålmodighet og godta ønsket hans.

Skrevet

kaklehøna: stakkers mann som lever med en sånn person, det er virkelig slemt syns jeg!

HI: ikke lett når man er uenig.. vanskelig å si hva som er rett for dere.. siden mannen din vil ha tre og du fire.. så er det sånn at dersom dere får tre så vil du ha den ganske tett med de andre? det er jo en fornuftig tanke:) men er jo mange ting som spiller inn. skjønner veldig godt mannen din også med tanke på å vente litt pga hus og økonomi. som de andre sier så virker han fornuftig! tror nok uansett ikke du kan mase og mase og at det hjelper. men kanskje se det ann noen måneder og så ta det opp igjen da? det går jo ann å vente litt til? hvor gamle er barna dine nå da?:)

Skrevet

Nei, bare at hun er typen som ikke forventer å ha problemer med å finne seg en annen selv etter å ha satt to - tre barn til verden. Vanskelig å forklare, men gubben min hadde nok bare flirt rått om jeg hadde prøvd meg på det samme :-D Men jo, lurest å smøre seg med tålmodighet synes nå jeg da :)

Skrevet

Du spør: "Er jeg bare nødt til å vente til han er klar?"

Min mening er ganske enkelt JA. For meg er det en selvfølge at begge er klare. Men finn ut hvorfor han ikke vil først, så har du fakta å forholde deg til også.

Et godt forhold må ha KOMMUNIKASJON som en av de viktigste ingrediensene. Snakk sammen.

Hva du enn gjør, ikke få han til å gjøre noe han innerst inne ikke vil. Det er å bite seg selv i leggen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...