Gå til innhold

Noen som vet noe om mugg? Haster!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man med mugg som kommer i vinduskarmene og runt utgangsdøren?

Har vasket det bort mange ganger, men det kommer bare tilbake enda verre etter en liten stund.

Hva må gjøres med det?

Noen som vet noe om detta? Eller som vet om noen som man kan ringe for og forhøre seg?

HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

klor skal visst hjelpe har jeg hørt.

Skrevet

Det er et spesielt middel man kan vaske med, men husker ikke hva det heter. + at man må sørge for god nok ventilasjon og at det ikke er for fuktig så det ikke skjer igjen..

Skrevet

Ja men om man allerede har vasket bort mange ganger, og det kommer tilbake likevel? Og det er ikke bare sånn svart som det fort kan bli i vinduer, det er skikkelig grønt og fært.

Skrevet

Kanskje du skal ta kontakt med de som er spesialister på inneklima? Hva heter de da... tenke tenke...

Skrevet

Høres mer ut som alger enn mugg. Vask med klor.

Skrevet

Les hva jeg skriver da før du svarer det samme som jeg har fått svart allerede! Det kommer bare tilbake etter kort tid igjen!

Hvem er det man kan vende seg til for og få sjekket det da?

Skrevet

Det er for høy fuktighet inne hos dere av en eller annen grunn, mulig dårlig ventilasjon.

Skrevet

Ja men hva kan vi gjøre med det da? Vi er flinke til og lufte.

Kan det være leiligheten det er feil på da?

Skrevet

Sure lille drittkjerring. Jeg har lest hva du skriver.

Og det høres fortsatt mer ut som alger enn mugg. Og vask med klor FOR FAEN. Og sørg for å forbedre innemiljøet ditt. Fuktfjerning feks.

Skrevet

Ja vi leier. Men tenke liksom finne ut av hva man kan gjøre med det og hvor man kan vende seg for råd, før vi kontakter huseier.

Tenkte uansett snakke med huseier ikveld eller imorgen. =)

Takk for hjelpen meg & lille vampyr.

=)

Skrevet

Vi har akkurat flytta ut av en leilighet vi mistenker det er mye mugg i. Vi fikk ikke påvist noe, men man merket en litt spesiell skarp lukt, tung luft, vanskelig å puste, konstant hodepine, syk hele tiden, vanlekkasjer i huset osv.

Hos oss var ikke huseier villig til å gjøre noe med problemet, selv etter vannlekkasje gjennom flere etasjer. Vi flytta ut. Mistenker at bygget ikke er godt vedlikeholdt etter lignende tilfeller tidligere. En uke i ny leiulighet og etter bare noen dager følte vi at vi kunne pustre igjen.,.. :)

Det kan være at det ikke bare er på overflaten. Kikk på linken jeg sendte!

Skrevet

Ja men kjære deg. Hvorfor skrive akkuratt det samme som jeg allerede har svart på en gang? Når jeg sier at det ikke hjelper, hvorfor mase videre om at jeg skal gjøre det da.

Det har ikke noe og gjøre med at jeg er ei sur liten dritt kjerring. Men når jeg allerede har skrevet at det ikke hjelper så ber jeg deg selvfølgelig og lese det jeg har skrevet før du svarer.

Skrevet

Er det bare ved vinduet trenger det ikke bety annet enn at vinduet for eksempel ikke er så godt isolert sånn at det raskt samler seg litt fukt der. Se etter om det er tegn til fukt andre steder (bobler i tapet, mugglukt, osv).

Skrevet

Tusen takk for god hjelp. =)

Ja jeg har lurt på at det er derfor tulla ikke slutter og hoste og blir frisk noen gang. Rommet hennes er det værste. =(

Men skal flytte henne ut derfra ikveld.

Vil ikke ha henne i det.

Skal lese gjennom linken din. =)

Skrevet

Ja, det er lurt.

Og som sagt så lenge dere må bo der kan man sørge for god utlufting jevnlig (gjerne flere ganger daglig), sørge for at ikke luftfuktigheten blir for høy, holde det tørt osv.

Skrevet

Hvor i alle dager står det at du vasker med klor? Klor er bakteriedrepende, og er det alger vil det ta noe av grunnlaget for veksten.

Skrevet

Hvis du ser så har jeg svart lengre opp på et inlegg om og vaske med klor.

Jeg har da svart at: Hva om jeg har vasket flere ganger og det ikke hjelper?

Skjønnte du da ikke hva jeg mente så får du skylle deg selv.

Du må jo se på hva det er jeg svarte på og ikke bare svaret mitt.

Skrevet

Du har svart at du har vasket flere ganger. Ikke en eneste gang hva du vasker med. Bare sjekk selv. Ja det er også flere som har foreslått at du skal vaske med klor.

Skrevet

Ja jeg har bare svart at jeg har vasket flere ganger, det er jeg enig i. Men når jeg har skrevet det så har jeg jo skrevet svar til noen som har sagt jeg skal vaske med klor. Så sa burde du jo skjønne utifra det.

Skrevet

Slik oppstår sopp-og algevekst.

Sopp og alger er en stor gruppe med levende mikroorganismer.

Disse mikroorganismene trives godt der man har :

* tilstrekkelig med luftfuktighet. Godt vekstmiljø er 65 – 75 % RF, men sopp har stor tilpasningsevne også utenfor dette nivået.

* gunstig temperatur, helst over 20 º C

* næringstilgang f.eks. såpe-, fett- og hudrester

Skrevet

For øvrig så var ikke denne tråden for og krangle med deg.

Jeg laget tråden for og få hjelp og råd, noe jeg nå har fått.

Så da gidder jeg ikke og krangle mer med deg.

Ha en fin dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...