Gjest Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 I forrige uke, da mannen min skulle hente sønnen vår i barnehagen, stod han og et barn til ute alene. Assisenten var visst inne på badet og byttet bleie på et annet barn. Døren var lukket, og hun hadde ingen tilsyn til barna. Tenk om noe hadde skjedd, da hadde ikke hun hørt eller sett noen ting. Dett er er en barnehage med barn fra 0-3 år.
It's all about me Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Så lenge det er unntakstilfelle hadde jeg faktisk ikke reagert på det. Men det er fordi jeg kjenner sønnen min vet hvordan han oppfører seg ute, og hvor godt sikret barnehagen er ute. Døra kunne stått oppe da, så de kunne gått inn etter dem hvis de vill. Men derimot så vet jeg også at det ikke hadde skjedd i barnehagen til lillegutt, der er de alltid noen som kan se etter hvis en må inn en tur.
trebarnsmamma? Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Det holder jo ikke - barna skal ikke være ute alene uten tilsyn... Vi bor i Oslo, så jeg hadde steilet om noe slikt hadde skjedd her. Mange som ferdes forbi bhg osv.
Bonusmamma13 Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Er ikke uten grunn jeg ikke vil ha gutten min på snart 15 mnd i barnehage før han blir vertfall 2 år.. Har hørt mange rare historier og så lenge jeg klarer å ordne meg uten å benytte barnehage, så fortsetter jeg med det.. Så små barn skal aldri være uten tilsyn..
frøken blå Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 Ja, dette ville alle reagert på, for det skal IKKE skje!! Rett og slett.... Som småbarnsmamma og ped.leder på 0- års avd selv, reagerer jeg kraftig! Skal man i slike tilfeller inn for å skifte en bleie, skal man alltid avtale med de andre avdelingene som er ute, at andre ser etter "våre" barn, samt at de opplyses om hvor mange det er snakk om + navnet dems. Det er iallefall vår "politikk" som fungerer kjempebra! Hvis ingen andre er ute samtidig, og man må ta en bleie, tar man alle barna med seg inn. Skrekksenarioet er jo at voksne med skumle hensikter kan lokke barna bort til gjerdet, og løfte dem over. Vips så er de borte! Eller som du sier, hva om noe hadde skjedd? Dette ville jeg tatt videre til ped.leder og gjerne også dag lig leder om jeg var deg. Hadde iallefall gjort det selv om jeg hadde opplevd dette. Lykke til med "samtalen".
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Dette er en familiebarnehage, så det er ingen andre avdelinger der. Hadde så lyst til å si noe dagen etter, men så syns jeg det var litt ekkelt. Tror jeg skal spørre i morgen, om det er vanlig at de gjør slik.
frøken blå Skrevet 9. desember 2007 #8 Skrevet 9. desember 2007 Du må ta dette opp! Det er for sent den dagen et barn forsvinner. Et barn som har vært alene ute, uten tilsyn fra voksne. Det er slikt man "vokser" på, å ta opp litt slike ekle ting. Du gjør det jo ikke bare for deres eget barn, men også for å beskytte alle de andre barna der.
Alba44 Skrevet 9. desember 2007 #9 Skrevet 9. desember 2007 Dette hadde jeg reagert på, ja! Har selv lang fartstid som ped.leder og ville aldri gått i fra barn alene ute uten at det hadde vært i en krisesituasjon. Spør om dette er vanlig og fortell at du ble bekymret. Det er mitt råd.
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #10 Skrevet 9. desember 2007 Da jeg jobbet som assisten for maaaaange år siden var det noe av det jeg fikk veldig klar beskjed om: Barna skal ikke være uten tilsyn uansett hvor gamle de er og uansett hvilken god grunn en føler at en har. Det finnes ALLTID en løsning som ikke innebærer at de små er for seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå