to søte små Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 uff, jeg har et skikkelig dilemma her..... Sønnen min går i barnehage og har gjort det i 1 1/2 år nå... det er ca 36 barn der. Barnehagen er privat eg de som eier den jobber der begge to. (ektepar i 30 åra) De er begge ufaglærte, altså assistenter. De har en styrer som er veldig flink og tillitsfull og bra på alle måter, men de to som eier bhg er liksom litt vanskelige å komme inn på... Vet ikke om de bare er sjenerte...men prater liksom ikke så lett med dem. Poenget er at jeg igrunnen er veldig fornøyd. Trivelige ansatte og barnehagen har "vanlig" innhold...ikke noe spesialisert mot noe spesielt tema eller liknende.. Så har jeg fått høre av en av assistentene som jobber der at arbeidsforholdene ikke er noe bra der og heller ikke kvaliteten på innholdet.... Har blitt så skuffa, og lurer nå på om jeg skal flytte til en annen barnehage..... Har forstått at det særlig ho dama (eieren) som forsurer miljøet. Bla at pedagogene ikke får frihet til å gjøre de prosjektene med barna som de ønsker.....ho sparer på utgiftene når det gjelder håndsåpe og mat...(!) baker fire brød og de skal holde til 36 barn +de voksne... og håndsåpa står høyt oppe på et skap for at ikke barna skal "grise med den. Ang såpa har jeg påpekt dette for styrer. Jeg synes det er utrolig ekkelt for det sier seg jo selv at mange barn ikke vasker seg etter dobesøk...de rekker jo rett og slett ikke opp...! og styrer var helt enig med meg og sa at ho hadde påpekt dette selv overfor eierne, men at det var for dyrt med dispenser....! Herregud! Itillegg er eieren (fortsatt dama) mye sur.... er visst veldig ryddig og tåler ikke rot, så alle lekene ryddes bort til lunsj, selv om barna har hatt kjempefin lek og kanskje har lyst til å fortsette etter lunsj...pluss at ho har kallenavn på enkelte av barna... (altså ikke hyggelige navn) Det som holder meg så igjen fra å bytte er at gutten min trives så der med alle venne sine... Han henvender seg ikke så ofte til de voksne og de er en guttegjeng som leker så bra sammen... jeg er skikkelig vemodig ang dette! Hva gjør jeg? Jeg har hørt at styreren etterhvert vil søke andre jobber fordi ho ikke får gjort den jobben ho ønsker og ikke har noefrihet til å gjøre som ho vil.. Det er så synd at eierne ikke er førskolelærer for det eneste de prioriterer er å rydde, trimme (går lange turer med barna plassert i vogner) Når jeg skriver, så skjønner jeg jo at det ikke høres bra ut, men tror dere at jeg kan nå frem med noe her? Jeg kan jo snakke med styrer og trenger jo ikke si at noen har sladret... Tror dere det er noen vits??
to søte små Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #2 Skrevet 9. desember 2007 dytter litt, for jeg skulle så gjerne hatt noen svar.......
mamma`n til nurk Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Tror jeg ville skrevet en klage til kommunen ang forholdene der. De har jo retningslinjer de må følge de og. Og fire brød til 36 barn+ voksne??? På avdelingen min spiser vi 3 1/2- 4 brød daglig, og vi er 23 barn og 4 voksne..... Ang kallenavnene tror jeg jeg ville tatt det opp med eieren. Går virkelig ikke ann! Det er jo som å mobbe barna! Snakk med noen av de andre foreldrene og, jo fler som er misfornøyde, jo større sjanse for å få gjort noe med situasjonen. Håper det ordner seg for dere, og barna!!
to søte små Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2007 tusen takk for tips!!! er ingen lett situasjon dette her. Har kommunen noe å gjøre med private barnehager?
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Jeg arbeider i privat barnehage selv. Jeg håper dere har et samarbeidsutvalg i barnehagen der dere foreldre er representert (det skal dere ha) alle foreldre med barn i barnehagen sitter i foreldrerådet. Dere kan arrangere et møte for å få fram hva dere er misfornøyd med og hva dere ønsker å endre. Dere skal også ha en årsplan som barnehagens personale skal arbeide etter. Be om å få se denne, den skal alle foreldre ha fått utdelt. Samarbeidsutvalget skal godkjenne årsplanen. Det er fælt å si det men bedres ikke tilbudet barna får, bør du nok vurdere å ta ut barnet ditt. Det vil være et savn for han med vennene, men han vil nok få seg mange nye venner og få mer utbytte av oppholdet i barnehagen. Barnehagen er faktisk en læreinstitusjon med fokus på læring gjennom barns lek. Lykke til!
to søte små Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2007 Ja vi har SU, problemet er at venninna til eieren er foreldrenes representant...
mamma`n til nurk Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 ja, jobber i privat barnehage selv, og er ganske sikker på at kommunen har ansvar for oppsyn av barnehagene i kommunen enten de er private eller offentlige, hvis ikke jeg tar feil...
Nætte;mortil2 Skrevet 9. desember 2007 #8 Skrevet 9. desember 2007 Jobber i barnehage, kommunal riktignok, og syns det høres ut som et møte med alle foreldrene er på sin plass! Er kanskje mange av dem som ikke er klar over hvilke tilstander som er der, og som trenger å få vite det.. For jeg ville ikke hatt min gutt i en slik barnehage, barna har krav på et pedagogisk opplegg som skal være tilrettelagt og med oppsyn av engasjerte voksne!! At en voksen gir "navn" til barna er utrolig stygt, mobbing på høyt plan! Skjønner styrer som ikke vil være der mer, men forstår overhodet ikke at hun ikke tar dette sterkere! God håndhygiene blant annet er viktig både for voksne og barn, og mat!! Ja det sier da virkelig seg selv!! Hvis ditt barn ikke har god kontakt med de voksne, hvem kan han da gå til hvis han trenger hjelp? Trøst?? Nei, dette må nok gjøres noe med.. Men syns jo at de andre foreldrene bør få vite hvordan ting er.. Men jeg hadde nok sett meg om etter en annen barnehage etterhvert, for barna bør få mer enn det som gis til uttrykk her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå