Mrs. X Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Har bestillt varer fra Danmark. Tenkte meg ikke om når jeg bestillte og det kom på 210 kr ca. Nå har jeg fått brev om at sendingen må fortolles. Jeg har to alternativ. 1. Posten kan fortolle. Da må jeg sende inn fullmakt osv. Så står det at fortollingsprisen er 188 kr. Om vareverdien er under 1000 kr er prisen 93. Betyr dette da at om Posten skal fortolle koster det nesten 300 kr??? 2. Jeg kan fortolle selv ved lokalt tollsted. Da er prisen 93 kr. Hvor er lokalt tollsted? Posten??
Ducchini Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 God kveld :-) Ja, om Posten skal innfortolle for deg,koster det 188 kr, dritdyrt, he he Det lokale tollsted, altså tollkontoret i ditt fylke, nå aner jeg ikke hvor du bor, men du kan jo se i Gule sider eller slikt, søk etter "tolldistrikt... og fylket der du bor" så finner du ditt lokale tollkontor Gå ned til dem med meldigen du har fått i posten, så får du et stempel på, og så tar du med dette papiret med stempel på posten når du henter varene du har bestilt. Lykke til! :-)
~**nuttis**~ Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Du kan vel fortolle på nettet også tror jeg..under 1000,-
~**nuttis**~ Skrevet 9. desember 2007 #8 Skrevet 9. desember 2007 http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=72206&epslanguage=NO
Mrs. X Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. desember 2007 Ja fant ut det nå jeg og. Det står at det tok ca en uke å få passord da.... Men mitt "lokale" tollkontor er i Oslo, er aldri i Oslo så det blir uaktuelt å dra dit bare for å fortolle. Pluss at jeg gidder ikke betale 200 kr for noe jeg kan gjøre på internett.
~**nuttis**~ Skrevet 9. desember 2007 #10 Skrevet 9. desember 2007 Neste gang får du be de skrive gift på pakka..
Mrs. X Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 9. desember 2007 Takk for link. Er sur på meg selv nå for at jeg ikke ba de om å skrive gift på pakka ....har gjort det før nemlig. Dritt også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå