Gå til innhold

Et gjestedilemma:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man med kjærestene/samboerne/mennene til venninner som man ikke kjenner/har møtt en gang eller to? Syns det blir dumt å ha masse folk i bryllupet mitt som jeg knapt har møtt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som er samboere må nå i hvertfall bli bedt! Hadde min min samboer eller bare meg blitt bedt når vi har vært sammen i 5 år og er samboere med barn sammen så hadde vi blitt ganske snurtne og vi hadde da ikke gått noen av oss. Vi kommer til å be alle med følge, men går an å kutte ut de som bare har vært sammen et par uker om du må kutte noen.

Min mening: Be med følge! Du synes kanskje det er dumt med folk du ikke kjenner, men de som ikke blir bedt med synes garantert at DET er dumt.

Skrevet

Du inviterer med følge, men sett en klausul om at du MÅÅÅ hilse på de før brylluppet. Send en sms om det :-) Sånn høflig sms da..... At de skal stikke innom en liten tur, eller dere kan møtest på cafe...

Skrevet

Vi hadde samboere og gifte selv om vi ikkje kjenner dem... (Vi blir ikje så mange da, så vi kjenner alle, iallfall nesten). Forloveren til sambo har ikkje noe fast følge, iallfall ikkje no.. Og får han kjæreste iløpet av året, har vi snakket om at vi ikkje ber følget hans.. For han er litt sånn at han kommer med ei titt og ofte, og vi kan jo ikke be alle damene hans.. hehe

Skrevet

Som de andre som har svart på dette innlegget er jeg enig i at man bør invitere den respektive til venninnen eller vennen. Vi har kun gjort unntak fra dette når det gjelder noen kollegaer av som blir invitert. Dette er folk vi har godt forhold til på jobben, men som vi ikke omgås sosialt ellers. De er invitert til kaffe og fest, men da uten partner. Møtte ingen sure miner pga det.

Skrevet

Skikk og bruk sier at man skal invitere de som er samboer/forlovet. De som er "bare" kjærster inviteres ikke med partner.

Skrevet

Dette har vi også snakket om.

Vi inviterer med følge hvis de har følge når vi sender ut innbydelsene. Har noen fått etterpå, så blir de nok ikke invitert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...