Gå til innhold

hjemmebesøk av helsestasjon??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vår kommune vet jeg det er vanlig at en fra helsestasjon kommer hjem til deg en liten stund etter fødsel for å informere om ulykker hjemme, gi ammeråd osv. (står det i en brosjyre jeg har fått).

Jeg har tenkt å si nei til dette da jeg føler at det blir litt sånn snoking hjemme hos meg, at jeg heller kan ta en ekstra tur på helsestasjon..

Er jeg sær som synes dette eller er det flere med samme mening som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er veldig vanlig med hjemmebesøk over alt. Det er ingenting å frykte bare veldig koselig, får bedre kontakt med helsesøster som følger deg frem over. Hun snoker ikke og bryr seg ikke om hvordan du har det hjemme.

Men så er jo dette helt frivillig og de blir nok ikke forundret om du ikke vil ha besøk. Det er opp til deg.

Skrevet

Hei. Gjør akkurat som du føler for,Vi hadde ikke hjemmebesøk.dette er noe dere kan velge selv.:)

Skrevet

hos oss er det også vanlig med hjemme besøk, de går ikke rundt i huset eller noe, hos meg så kom en ung koselig dame, satte seg ned i benken å snakket litt om hvordan jeg synes fødselen gikk og om det var noe jeg ville snakke om i ettertid, så gidde hun meg noen brosjyrer, snakket om hvordan ammingen gikk og hun ville komme å se på littlå, hvordan hun reagerte på lyder, og om hun var med i blikket osv, men littlå mi såv når hun kom så hun kikket bare og spusrte meg hvordan hun var i våken tilstand.

så gikk hun gjennom dette med barselgrupppe osv, var kjempe koselig, det er jo ikke barnevernet som kommer innom, synes besøke var positivt jeg og ville anbefalt det;)

Skrevet

det gjør dere selvsagt som det passer for dere. Jeg vil bare si at det slettes ikke er noe snoking. Da jeg snakket med vår helsesøster så presiserte hun at vi ikke måtte finne på å shine huset og lage vafler etc. Dette var IkKE noen inspekson, bare et tilbud for oss.

Det er jo fort ting en lurer på, skal navlestumpen se sånn ut? Går det bra med amming/flaske? Skal han gulpe SÅ mye?? Er det noe en vil snakke om, hva som helst?

Det hele var veldig fint og både mannen min og jeg satt igjen med en god følelse etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...