Heidi med to gutter + spire Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 min lille prins har vært en engel å legge, men nå den siste uka har han lært å krabbe ordentlig, og reise seg opp, og da har alt bare blitt tull! Er full action i senga(er stuptrøtt) Rundt på magen, opp å stå, krabbe rundt og får ikke sove! mister smukken og suttrer! Jeg inn og snur på ryggen, og på'n igjen! Sovner til slutt da, etter gråting og en liten kamp! Så er det natta..... da er det inn og snu, fordi han ruller på magen, og våkner etter en stund, og må legges på rygg igjen! I fire tiden gidder ikke jeg mere og tar han med inn til vår seng!Da er det kaving en times tid før han av utmattelse sovner på mage eller side! Flere som har det sånn, eller erfaring med dette???? noen gode råd for å ungå dette????? Trenger å få sove litt igjen:)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Her har vår 8 mnd gamle gutt ligget i babysafe pose siden han var ca 4 mnd. Det var fordi han sparket av seg dynen selv med dyneklyper. Vet ikke hvordan det er å ligge dem i babysafe når de er såpass store men det er litt vanskeligere for dem å få feste til å snu seg på magen. Vi har ikke brukt selene ennå men vurderer det nå for han er samme som din, snur seg, klarer ikke å komme seg tilbake og generelt tuller så mye at han blir helt overtrøtt.
Heidi med to gutter + spire Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2007 har tenkt tanken selv ang disse selene! men er egentlig litt motstander av de, da jeg ikke liker å "binde" Han fast!men begynner å vurdere det alikevel nå: Trenger søvnen min!!!!!!! men godt å høre at det er flere som har det problemet:)
heldigec Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Kjøp en Babysafe med seler med en gang! De fleste aksepterer det med en gang. Vet om flere som har fått tilbake nattesøvnen kun ved å innføre sovepose. Vi har brukt det på begge våre og de elsker å ligge fastspent - er vel noe trygghet i det antar jeg. I tillegg unngår du at dynen sparkes av. Merk at babyer/barn ofte snur seg i søvne og SÅ våkner. Ikke omvendt.Dermed unngår du at de våkner i det hele tatt.
heldigec Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Naboen vår begynte med babysafe da datteren var 1 år - og fra første natten så begynte hun å sove mye bedre! Nå sover hun rundt, og har aldri gjort det før :-)
Heidi med to gutter + spire Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2007 er verdt å prøve:) Takk for råd:)Skal dra å kjøpe det ettrerpå! Noen som vet hva det koster?????
heldigec Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Tror sånn 400-500,- Ganske dyrt, men det er virkelig verdt det! Ikke alle babybutikker som har det så det kan være lurt å ringe rundt først. Og pass på at det er en med seler.
heldigec Skrevet 9. desember 2007 #8 Skrevet 9. desember 2007 Og så er det selvsagt viktig å feste den godt og stramt slik at ikke det er noen fare for at han vikler seg inn i den. Ikke tenk på at det er litt sånn tvangs-trøye-aktig. Husk at babyen vet ikke hva det er...er nok vi som har en tendens å tillegge dem litt for mye noen ganger. hehe
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #9 Skrevet 9. desember 2007 Hos oss hjalp det med en sovepose i dun, som ikke skal bindes fast i senga. Den var dessverre veldig dyr (ca 900), men hjalp umiddelbart. Den er ganske tung, og det virker som det er beroligende for babyen, som for første gang i sitt liv ligger rolig og sover godt! Nå slipper han jo også maset med oss som driver og pakker på han dyna. Vi begynte ved ca 6 mndr. Gråt i en time første kvelden, men siden har det gått glimrende:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå