Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 Hvordan kjennes en rie ut? Svir det?Stikker det? eller er det krampeaktig.?3 dager til termin og jeg sitter bare å kjenner etter noe som kan ligne på en rie. Har aldri hatt kynnere heller.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 startet med murringer i rygg og mage som gikk over til tak som var 100 ganger vondere enn menssmerter for min del! men jeg blei satt i gang og har hørt at rier fra drypp er gjerne sterkere og mer intense enn egne rier. dessuten hadde jeg ingen pauser så det føltes verre ut enn det var. det er overlevelig. tenker nok at du etterhvert vil kjenne murringer både foran og bak. svake tak som blir sterkere etterhvert. eller kanskje vannet ditt går først???
"gullet" Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Første gangen, så startet d m ryggsmerter, nederst i ryggen... må nesten le litt av meg selv, for jeg trodde jeg hadde fått nyrebekkenbetennelse :-) d var 5 dg før termin... Med nr to så fikk jeg vondt i ryggen og i magen (nederst), det strammet seg liksom... og ble ganske intenst... det varer kanskje i 20-30 sek... det var når det kom regelmessig at jeg dro til føden, til meg var d 2-3 min i mellom, jeg bor ikke langt fra sykehuset, men skulle nok ha dratt litt før... Noen kan få en lett blødning når d r fødsel på gang, eller at vannet går, til meg skjedde ingen av delene før jeg lå på sykehuset.. Jeg hadde heller aldri kynnere m mine to første, men denne gangen har jeg d i ett sett, ligner litt på d som er forklart over.. men d går over etter en stund, pluss at d tar seg ikke opp i intensitet...
♥lurelure♥ Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 hei! jeg fødte i 30 oktober:) Jeg stilte faktisk samme spm her inne før det og fikk da til svar at "når du får en rie så bare vet du det - er ikke til å ta feil av for å si det sånn". Og det stemte. Så det er svaret mitt til deg også PS: Jeg kjente det KUN fremme i bekkenet, Hadde aldri vondt i ryggen, kjente riene kun fremme gjennom hele fødselen. Så det er VELDIG forskjellig. Lykke til!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 signerer den Beredt-med gutteklump! =) kraftige mensensmerter/sammentrekninger nederst i magen er en "passelig" beskrivelse på hvordan det føltes for meg til å begyne med=) jeg hadde heller aldri vondt i ryggen eller noe slikt, kun nederst i magen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå