Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 har dere fått beskjed om at dere ikke skal vaske dere med såpe nedentil? Ei jeg kjenner fikk nemlig beskjed om at man kun skal skylle med varmt vann ellers kan man få sopp som er vanskelig å bli kvitt. Hun hadde nemlig sopp i 5 mnd og fikk da denne beskjeden! Noen andre som har fått den beskjeden?
Gollegompen Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 Man skal ikke bruke vanlig såpe nedentil, men man kan fint bruke såper som er beregnet til det, som feks asan el dr. greves intimsåpe.
*Super*Mamman* Skrevet 8. desember 2007 #3 Skrevet 8. desember 2007 Ja, det stemmer at man ikke bør bruke mye såpe i underlivet. Såpen vasker bort mye av bakteriefloraen som skal være der, + at den forstyrrer PH-nivået slik at en lettere får sopp... Mange gynekologer mener at man ikke skal bruke noe såpe i det hele tatt, dette gjelder også intimsåpe...
ma-85 Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Det er ikke farlig å bruke intimsåpe, men hvis du har problemer med sopp, vil jeg anbefale å vaske deg uten, evnt bare bruke såpe en gang i blandt, og ikke vaske deg for ofte.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Hei Vi blir alle anbefalt forskjellige ting, etter at jeg ble gravid, har jeg kun brukt varmt vann når jeg vasker meg. ble frarådet å bruke dr. greve og asan. Jeg velger iallefall å følge min doktors råd. Og jeg faktisk ikke hatt noen soppinfeksjoner heller.
Nætte;mortil2 Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 Kan melde meg på her.. Har også fått beskjed om (og det på vanlig GU for lenge siden!! ) at man bør bruke minst mulig såpe, også intimsåpe, i underlivet.. At man kunne bruke sånn såpe av og til, men burde ikke bruke det ofte, og slett ikke hver gang..
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 jeg vasker meg hver dag, bruker da dr.greve eller asan nedentil, har gjort det i noen år å har ikke fått noe sopp enda ivertfall, kan ikke akkurat si at jeg ville følt meg rein med bare vann....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå