Gå til innhold

Hvilken hjemmebakt julekake synes du er BEST?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bake ett par sorter til, men er usikker på hvilke.

Har sandkaker (med malte mandler) og kokosmakroner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Delifiakake *nam,nam* og smulteringer

Det tørre andre greiene kommer aldri til å bli bakt i mitt hus.

Skrevet

Drømmer, men har ikke opslrift på de..:(

De er SÅ gode

Skrevet

Jeg vil føre tradisjonen med baking av småkaker videre til mine barn.

Synes det er trist om de ikke skulle få de gode minnene med kakebaking i helgene før jul. De elsker bakedagene.

Skrevet

serina-kaker og berliner-kranser.

Skrevet

berlinekranser og KROMKAKER. MÅ ha kromkaker. Skal steke det i morra tror jeg. Ikke gøy å steke, men innmari digg å spise. Nam, nam..

Skrevet

og mandelflarn.. mmmm.

Skrevet

mmmm mandelflarn ja.........

Skrevet

ingen jul uten kromkaker! kolakaker må man og ha..

Skrevet

Berliner kranser er lette å lage og gode :-)

Jeg baker vanligvis:

Pepperkaker, Berlinerkranser, Hvite julekaker, sirupsnipper, kokosmakroner, lager risboller, tykklefser. I år blir det neppe alt dette, men skal i hvertfall lage Berlinerkranser, hvite julekaker , pepperkaker og risboller....har ikke tid til mer med 3 unger på 9 år, 2 år og 7 mnd...pluss en gubbe som jobber gjennomsnittlig 12 timer daglig 5 dager i uka...

Skrevet

Brune pinner er den store favoritten her. De er jo så enkle å lage og alle liker dem. Jenta vår elsker brune pinner duppet i kaffe :o)

Lager også havreflarn, kokosmakroner, smultringer og noe som jeg tror heter tyske skiver. De er i kategorien veldig tørre, men så enkle å bake at treåringen kan gjøre store deler av jobben :o)

Selvfølgelig baker vi pepperkaker også da...... (med ferdigkjøpt deig fra Ikea men....)

Skrevet

serinakaker er de beste!!! åå fikk lyst på det, kanskje jeg må bake i dag!! hohooho

Skrevet

jeg har bakt de jeg liker godt:

brune pinner

serinakaker (ungene gjorde alt selv nesten)

pepperkaker

kokosmakroner

også har jeg fått:

smulteringer

lefse

kransekake

kromkaker

tror vi klarer oss lenge...

Skrevet

Brune pinner:

200 gr margarin

200 gr sukker

1 eggeplomme

1 ss lys sirup

1/2 ts kanel

1 ts vaniljesukker

1 ts natron

300 gr hvetemel

Pynt:

Egghviten (fra egget i deigen) til pensling

Perlesukker/vanlig farin

hakkede mandler

Margarin og sukker røres godt,bland i resten av ingrediensene.Elt deigen og del den i seks emner.Trill emnene til pølser i stekeplatenes lengde.Trykk dem ut på platen til flate stenger.Pensle med egg, strø med mandler og sukker.Stek kakene på 175 grader midt i ovnen i ca. 10-12 minutter.

Skjær stengene på skrå med en skarp kniv,mens de er varme.

Skrevet

Altså, du ruller en pølse som er like lang som stekeplaten og trykker denne flat, Når den steker så vil den flyte utover slik at bredden på de flate stengene blir lengden på de ferdige brune pinnene når du skjærer de etterpå....hehehe... Knotete forklart, men om du googler og ser bilder av ferdige brune pinner så vil du forstå hva jeg mener....hehe :o)

(Jeg lurte veldig første gangen for jeg forsto ikke hvordan disse kunne bli slik jeg var vant med...)

Skrevet

Tørre vafler

1/2 kg potetmel

250 g sukker, røres hvitt med

250 g smør

4 egg

3 ts bakepulver

Stekes i vaffelhjern

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...