suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 Skal bake ett par sorter til, men er usikker på hvilke. Har sandkaker (med malte mandler) og kokosmakroner.
ApriIbaby Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 Delifiakake *nam,nam* og smulteringer Det tørre andre greiene kommer aldri til å bli bakt i mitt hus.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 8. desember 2007 #3 Skrevet 8. desember 2007 Drømmer, men har ikke opslrift på de.. De er SÅ gode
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2007 Jeg vil føre tradisjonen med baking av småkaker videre til mine barn. Synes det er trist om de ikke skulle få de gode minnene med kakebaking i helgene før jul. De elsker bakedagene.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 8. desember 2007 #5 Skrevet 8. desember 2007 serina-kaker og berliner-kranser.
Regnbuemor til 2 Skrevet 8. desember 2007 #6 Skrevet 8. desember 2007 berlinekranser og KROMKAKER. MÅ ha kromkaker. Skal steke det i morra tror jeg. Ikke gøy å steke, men innmari digg å spise. Nam, nam..
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. desember 2007 mmmm mandelflarn ja.........
xxxo Skrevet 9. desember 2007 #10 Skrevet 9. desember 2007 ingen jul uten kromkaker! kolakaker må man og ha..
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #11 Skrevet 9. desember 2007 Berliner kranser er lette å lage og gode :-) Jeg baker vanligvis: Pepperkaker, Berlinerkranser, Hvite julekaker, sirupsnipper, kokosmakroner, lager risboller, tykklefser. I år blir det neppe alt dette, men skal i hvertfall lage Berlinerkranser, hvite julekaker , pepperkaker og risboller....har ikke tid til mer med 3 unger på 9 år, 2 år og 7 mnd...pluss en gubbe som jobber gjennomsnittlig 12 timer daglig 5 dager i uka...
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #12 Skrevet 9. desember 2007 Brune pinner er den store favoritten her. De er jo så enkle å lage og alle liker dem. Jenta vår elsker brune pinner duppet i kaffe ) Lager også havreflarn, kokosmakroner, smultringer og noe som jeg tror heter tyske skiver. De er i kategorien veldig tørre, men så enkle å bake at treåringen kan gjøre store deler av jobben ) Selvfølgelig baker vi pepperkaker også da...... (med ferdigkjøpt deig fra Ikea men....)
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 9. desember 2007 #13 Skrevet 9. desember 2007 serinakaker er de beste!!! åå fikk lyst på det, kanskje jeg må bake i dag!! hohooho
3b@rnsmor-30* Skrevet 9. desember 2007 #15 Skrevet 9. desember 2007 jeg har bakt de jeg liker godt: brune pinner serinakaker (ungene gjorde alt selv nesten) pepperkaker kokosmakroner også har jeg fått: smulteringer lefse kransekake kromkaker tror vi klarer oss lenge...
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #16 Skrevet 9. desember 2007 Brune pinner: 200 gr margarin 200 gr sukker 1 eggeplomme 1 ss lys sirup 1/2 ts kanel 1 ts vaniljesukker 1 ts natron 300 gr hvetemel Pynt: Egghviten (fra egget i deigen) til pensling Perlesukker/vanlig farin hakkede mandler Margarin og sukker røres godt,bland i resten av ingrediensene.Elt deigen og del den i seks emner.Trill emnene til pølser i stekeplatenes lengde.Trykk dem ut på platen til flate stenger.Pensle med egg, strø med mandler og sukker.Stek kakene på 175 grader midt i ovnen i ca. 10-12 minutter. Skjær stengene på skrå med en skarp kniv,mens de er varme.
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #17 Skrevet 9. desember 2007 Altså, du ruller en pølse som er like lang som stekeplaten og trykker denne flat, Når den steker så vil den flyte utover slik at bredden på de flate stengene blir lengden på de ferdige brune pinnene når du skjærer de etterpå....hehehe... Knotete forklart, men om du googler og ser bilder av ferdige brune pinner så vil du forstå hva jeg mener....hehe ) (Jeg lurte veldig første gangen for jeg forsto ikke hvordan disse kunne bli slik jeg var vant med...)
ToPrinsesser<3 Skrevet 9. desember 2007 #18 Skrevet 9. desember 2007 Tørre vafler 1/2 kg potetmel 250 g sukker, røres hvitt med 250 g smør 4 egg 3 ts bakepulver Stekes i vaffelhjern
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå