Froglet Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 Hei jeg er gravid i uke 24 og det hadde vaert morsomt aa moett andre norske gravide i Leeds! Jeg ska oppdra min lille to spraakelig og trenger litt norsk innflytelse:) saa langt borte fra ale hjemme i Trondheim....Skal reise hjem til jul naa da;) jippey:) Camilla
nybebis Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 Oi! gratulerer! Ville bare si at jeg bodde i Leeds da jeg ble gravid med min første, men flyttet hjem i 5.mnd. Vi bodde i Roundhay, hvor bor dere? ( Shopping i Leeds var super bra, svaner det masse )
Froglet Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2008 Heldiggris som har flytta hjem...hehe:) bor i Kippax og jobber i Headingley! Ja shopping er bra her - masse billig og bra:) Er du gift med engelskmann ogsaa el? If so, snakker dere begge spraak?
nybebis Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Hei. Ja, jeg er gift med en engelsk mann. Jeg studerte og jobbet i England først da ;o) Det ble 9 lange år i England. Det var nesten hele 20-årene mine, så jeg føler meg faktisk "litt Englesk". Vi hadde begge ganske stressende jobber med masse overtid så det ville vært umulig for meg å fortsette og jobbe, og vi tjente ikke bra nok til å leve på en lønning, så da ble det Norge. Vi har nå to barn, 2,5 og 5 mnd. Datteren min snakker mest Norsk, men forstår begge perfekt. Vi snakker bare engelsk hjemme, men jeg snakker norsk til barna. det ser ut til å fungere veldig bra. ( Nå er hun i norsk barnehage, så det er jo derfor norsken kommer først ) Jeg kjente ingen norske da jeg bodde i Leeds ( bodde i Birmingham i 5 år først, der var det ca 100... ), så det var jo litt dumt at jeg først fant ut at det var noen nå :o/ Hvor lenge har du bodd der? Blir dere værende tror du?
Froglet Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2008 Jeg har bodd her i 5,5 aar naa. Moette mannen min etter ca et aar og vi gifta oss i Norge i 2006;) Jeg faar heldigvis til aa ha 1 helt aat permisjon:) permisjonen har gaatt opp her fra 6 mnd til 9 mnd og med ferie og 1 mnd uten loenn saa blir det 1 aat:) gleder meg for jeg har ogsaa stressfull jobb (barnevernet). Har inntrykk av at arbeid e viktig i England saa savner Norge`s famile orientering:) Har lyst til aa flytte hjem men saa tenker jeg paa hvor mye organisering osv det krever for vi eier hus her os har jobber, saa det blirn som aa starte paa nytt..men vi ska iallefall proeve de i 1 aar.Mannen min gaar paa norsk kurs no:) saa vi faar sje..hehe:) Ja hadde vaert arti aa visst om noen her i Leeds i samme situasjon - spesielt i forhold til spraaket...men men...jeg faar vel ta den utfordringa selv...haha:) Lykke til videre;) Hvor i Norge bor dere forresten? Hva synes mannen din om Norge? Snakker han norsk? Camilla
nybebis Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Så bra at barselspermen har gått opp i UK!! Det var på tide ;o) Ja, vi eide ikke da vi bestemte oss for å flytte, så det ble ikke så mye å ordne. Men å flytte er jo stress uansett! vi måtte bo på gjesterommet til mor og far i 4 mnd før vi fant noe sted å bo. Nå bor vi i bærum, nær sandvika. Vi jobber begge i Oslo så vi må holde oss i nærheten. Men vi er begge "kunstnere" så lønna er ikke noe å skryte av.. Ser at vi enten må bo trangt som vi gjør nå, med to barn, eller flytte langt unna for å få råd til rekkehus.Da blir det mye slitsom pendlig. Vanskelige valg! Men vi trives her. Mannen min har møtt ganske mange venner som er i samme situasjon, så vi er en liten gjeng med norske koner og engelske menn ;o) Han min har gått på 2 norsk-kurs og forstår ganske mye nå, men er ikke tvunget til å snakke norsk på jobb så da blir det ikke så mye. Men det kommer vel. Vi planlegger å bli boende her. Lykke til videre med graviditeten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå