Gå til innhold

Denne hersens jula - ang samvær med særkullsbarn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo har to barn fra tidligere, sammen har vi en liten gutt på 4 1/2 mnd. I år er det hans tur til å ha barna i jula, men vi tviler på at det blir noe av det. Moren gjør nemlig krav på barna i alle høytider, oppfører seg som om hun eier dem.

I fjor skulle de egentlig være sammen med oss, men da fikk hun "byttet" dem til seg (presset sambo på noe som angikk sommerferien).

Vi vet rett og slett ingenting om hva som skjer før sent på kvelden lille julaften. Og kjenner vi henne rett er det lite sannsynlig at ting bedrer seg for å si det sånn.

Til nå har vi bare tatt disse tingene som de kommer. Men nå er det en liten en til å ta hensyn til her... I år er han så liten at det ikke betyr noe sånn sett, men jeg tenker litt videre fremover. Har allerede "nektet" mine foreldre å feire jula i år sammen med oss, da vi bor trangt og ikke har plass til så mange. Men det resulterer mest sannsynlig i at vi blir sittende alene vi tre på julaften og juledagene.

Føler ikke at vi kan planlegge en dritt, x`en hans styrer hele skuta. Og det får ringvirkninger for min familie også, som gjerne vil være sammen med minstegutten. Jeg ønsker også å ha dem her.

Er det urimelig av meg om jeg for fremtiden krever at hans to barn fra tidligere får følge VÅRE planer, om det passer at de feirer sammen med oss, så får de komme, hvis ikke får de være sammen med mamman???? Det er snakk om at min famile bor langt unna og må reise hit/overnatte osv. Krever planlegging mtp flybilletter o.l.

Ønsker at det var slik at vi kunne være sikker på annen hver jul, men alt er bare rot og tull. Gjelder også påske, nyttår osv.

Er jeg urimelig her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her gjelder det vel å stå litt på krava.. vet det kan være vanskelig da, men både far og barn har jo rett til å være sammen også.. må da gå an å få hjelp av familierådgivningskontor til å få faste avtaler? har selv tre barn med min eks pluss ett på vei med min nye mann, men vi er forberedt på å dele samvær etter hvert.. litt mye dritt som har skjedd her da som må ornes opp i først...

Skrevet

Har avtale gjennom familievernkontoret, men hjelper lite. Dama gjør akkurat som hun vil uansett. Det er null kommunikasjon og samarbeid i dette tilfellet.

Hva ville dere gjort? Blir såååå lei av at hun, via barna, skal styre vårt liv nesten ned til minste detalj.

Skrevet

Hei. stå på krava.. Jeg har mine to jenter hos faren sin annenhver jul fast...de har jo krav på barna sine i høytider også -og det vil jeg ikke frarøve jentene mine...de synes jo det er kos med faren sin i jula også - selv om jeg selvfølgelig gjerne skulle hatt dem HELE tiden jeg da :) men sånn er det bare - håper jula ordner seg for dere...må jo bli en ordning... :) (har fast annenhver jul, nyttår og påske).

Skrevet

Skulle ønske du var mamma til sambos to barn :) Sukk! Du høres ut som en fornuftig dame - skjønner kjempegodt at en mor helst vil være med barna sine i alle høytider, men det er slik man må godta ved samlivsbrudd...

Er man voksen nok til å få barn, må man også være voksen nok til å ta konsekvensene ved et eventuelt brudd :)

Skrevet

Vil bare si at jeg føler m deg, sitter i en lignende situasjon hvor eksen spolerer alt hun kan og gjør alt hun kan for å få oppmerksomhet og gjøre livet surt for oss. Folk kan være så sinnsykt lite voksne, ikke la henne styre dere, stå på deres. Og til alle som er bio mødre, er begge deler jeg, tenk på barna, ikke dere selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...