Gå til innhold

Ultralyd tidligere enn rutine-ultralyd?


Hepsi

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter hva jeg har skjønt, så er det vanlig med ultralyd først i uke 18. Er det noen som har noen tanker om det å gå til ultralyd på et privat sted tidligere? Er det mulig å se evt. sykdommer/misdannelser barnet kan ha, og at man da evt. kan velge å ta abort innen "fristen"? Jeg har mest lyst å gå til ultralyd tidligere for å se hvordan bebisen ser ut, det er vel først da man virkelig skjønner at det er liv i magen. Første gang for meg, og er helt i hundre!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har forstått det slik at på UL i uke 11-12 kan de se på nakkefolden om det er forekomst av enkelte kromosonavvik som f.eks downs.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å be fastlegen om å bli sendt til tidlig ul fordi jeg har hatt en MA...så har litt angst for at det skal skje igjen!

Jeg bare trenger å få bekreftet at hjerte slår liksom. Ble sendt på tidlig ul sist jeg var gravid for at jeg skulle roe meg, så her har det ihvertfall ikke vært noe problem å få dra på tidlig ul...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en grusom ting å si....!!

Kunne aldri falle meg inn å ta abort hvis de finner noe feil...er ikke så fordomsfull.

Vi får ul i uke 8 fra Riksen,men tviler på at de kan se noe særlig da.Ser vel bare etter om det er flere inni der og at det ikke er svangerskap utenfor livmoren.Og at hjerte banker da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk vært inne på tanken. Men aner jo selvfølgelig ikke hva man ønsker/tenker før man står oppe i det. Er det noen som har erfaring med dette? Jeg jobber i helsevesenet og har sett utrolig mange barn med lidelser av alle slag. Har inntrykk av at det er stor kamp mot systemet for å få det man har krav på både av utsyr og behandling. Og at det ikke minst går utover parforholdet. Det er jo selvfølgelig en egoistisk tankegang, men....

 

Kom gjerne med innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal på tidlig ul 20 des,da eg jeg 6+4..grunnen til at jeg bestilte privat ul er fordi jeg har hatt en sa og er veldig bekymret.så jeg blir glad bare jeg får se et hjerte som banker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...