Elisabeth har 2 snart 3:) Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 Var å handlet i dag og brukte bb min.. Men den er helt grusom å gå med, sliter på skuldrene. Nå som mini kan sitte fremover syntes jeg ikke han sitter noe bra, følte han satt med "sving" i ryggen. Kan umulig være bra for små å sitte der..... Har lyst på noe annnet som sjal eller noe. Har vært inne på lotusbarn, men det er så vanskelig og betsemme seg. Kunne tenkt meg å prøvd før jeg kjøper noe. Bor i bergen men vet ikke om det er noen butikker som selger annet en bb.... Noen som har noe å anbefale???
selma07 og engel Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 Jeg tror de fleste babybutikker selger bæresjal! Anbefaler det! Har endel ryggproblemer, men bærer Selma uten problem!!! BB er no dritt!!! Solgte min etter å ha brukt den en gang....
Elisabeth har 2 snart 3:) Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2007 jeg har sett på beco carrier på lotusbarn, noen som vet om den selges i butikk eller noen som har prøvd den?
Tia med 2 ♀ Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 selma07 kommer vel litt ann på den som bærer og ungen da. Jeg har både BB og sjal men foretrekker BB, og jeg har også ryggproblemer. Desutten liker ikke jenta mi seg i sjalet i hele tatt, gikk greit fram til 3 mnd men så ble det bare grin samme hvilken stilling jeg prøvde. Men i BB stortrives ho. :-) Til HI Hvis du kjenner noen som eier et sjal hadde jeg spurt om å få låne en dag for å prøve ut, hvis du får vondt i ryggen av BB kan det hende du får av sjal også. Selv om det selvfølgelig ikke trenger å være sånn. Lykke til ihvertfall. :-) Vodt i ryggen er ikke no moro nei.
selma07 og engel Skrevet 8. desember 2007 #5 Skrevet 8. desember 2007 klart det kommer ann på den som bærer... har aldri sagt noe annet.. men når noen spør om mine erfaringer, så må jeg jo si noe om dem....
Elisabeth har 2 snart 3:) Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. desember 2007 Kjenner ikke noen med sjal....;( men i butikker der de selges går det vel an å prøve så da får jeg ta meg en ekstra tur rundt i butikken;) Men lurte også på om når man bærer med sjal kan mini sitte framover vendt da???
selma07 og engel Skrevet 8. desember 2007 #7 Skrevet 8. desember 2007 Ja det kan han! og han sitter mye bedre enn i feks bb eller meitai! Jeg har en meitai også, og jenta mi sitter bedre fremovervendt i sjalet enn i meitaien. I meitaien kan hun sitte innover mot meg å få pupp, og det er jo koselig for henne:o) Det hun sikker i sjalet også, men har ikke prøvd.
mayaya Skrevet 8. desember 2007 #8 Skrevet 8. desember 2007 Jeg er iallefall knallfornøyd med min mei tai fra lotusbarn Jeg har den babyhawk´en.
Elisabeth har 2 snart 3:) Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. desember 2007 Tusen takk for svar;) får ta meg en tur på mandag og kikke litt;)
Mrs. Bouquet Skrevet 8. desember 2007 #10 Skrevet 8. desember 2007 HAr prøvd både mei tai og ringslynge. Ringslynga fikk jeg ikke til i det hele tatt, og mei taien er så som så, blir ikke helt fortrolig. Babybjørn active bæreselen bruker vi faktisk enda når jeg støvsuger o.l. jenta er over 10 kg, både hun og jeg foretrekker faktisk den
Sjalabais Skrevet 9. desember 2007 #11 Skrevet 9. desember 2007 Det bor mange bærere i Bergen, og husker jeg ikke helt feil så bor også innehaveren av Lotusbarn der :-) I tillegg så holder Alveslottet (www.alveslottet.no) til i Bergen. Send e-post til de og hør om det er noen mulighet for å komme og prøve varene! Eller enda bedre! Meld deg inn på www.tettinntil.no og sleng deg med på bæretreff! Da får du testet ut mye rart, med god hjelp fra erfare bærere :-D Forovervendt bæring i BB er ikke akkurat optimalt for babyen nei, du har helt rett! Selv bruker jeg mye Mei Tai og vevde sjal, men også lommeslynge og ringslynge inninellom. Har prøvd ut mye rart av bæretøy, og stortrives med å bære snuppa mi!
Nonesin Skrevet 9. desember 2007 #12 Skrevet 9. desember 2007 Senest i går satt min vakre 10 mnd datter i bb sin fremover vendt. Med stort fornøyd smil om munnen, lente seg tilbake å tittet på meg innimellom og ga meg liksom en kos. Tviler på at hun syns det var ubehagelig. Men at det begynner å bli tungt er en annen sak...blir litt bedre vist man passer på at krysse på selene bak er litt lengre ned liksom. Har ikke brukt bb mine så mye siden jeg har tvillinger. Men syns jo både de å mange andre bære metoder er geniale da.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 9. desember 2007 #13 Skrevet 9. desember 2007 ta en titt på www.tettinntil.no der finner du masse gode tips:)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 9. desember 2007 #14 Skrevet 9. desember 2007 Vi har BB active (den litt nyere typen som er bedre for ryggen) og jeg bærer enda min 10 mnd gamle datter, vi elsker den begge to. Nå har jeg kjøpt Ergo bæresele som vi skal bruke etterhvert. Tror alle former for bæring er bra, men det er veldig dib å ikke like BB da ;-)
Bergene Skrevet 9. desember 2007 #15 Skrevet 9. desember 2007 Baby bjørn er noe dritt! Syns også den er skikkelig vondt, kan ikke sammenlignes en gang med sjal eller andre mer ergonomisk rette bæretøy.. Jeg digger mei tai jeg da, så enkelt og greit å ta på og så utrolig behagelig. Vi har også vevd sjal, det er og så behagelig å bære med, men ikke like enkelt å ta av og på. Så jeg anbefaler mei tai, eller beco. Beco er en formsydd sele etter samme prinsipp som mei tai bare det er klipser, mannen her i huset bruker denne og er vedig fornøyd.
Anele&Solstråla Skrevet 9. desember 2007 #16 Skrevet 9. desember 2007 Jeg har BB, men foretrekker trico-slen...det mange meter lange elastiske bæresjalet...de selger det bla. på babyshop, og det koster 549,- Vesla mi er bare 6 uker så har ikke prøvd alle de 6 forskjellige metodene, men de to jeg har prøvd til nå ser hun ut til å trives med. Prøvde på en baby på 8mnd også, og vekten blir jevnt fordelt- jeg er veldig fornøyd:)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 9. desember 2007 #17 Skrevet 9. desember 2007 jeg er veldig fornøyd med bb min... Nå har jeg den som heter active da, og den er ikke så vond for foreldrene å ha på, når babyen blir tyngre. Dessuten har mini elsket bb han også.... I perioder (når han var mindre) brukte jeg den bare for å få han til å sove, han er en baby som hele tiden har trengt mye kos og nærhet, og 2 min i bb var sovemedisin for han... Hender jeg bruker den enda, men ikke så mye... Han er 8 kg og en stor gutt på 7 mnd.... men pga den støtten i ryggen får jeg ikke vondt av å bære han. men sånn til det du spurte om. Flere på barselgruppen jeg er på bruker mai tai (eller hva den nå heter) og de er veldig fornøyd med den også... Ingen erfaring med den selv.
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 9. desember 2007 #18 Skrevet 9. desember 2007 HI, jeg bor i Bergen og har litt forskjellig bæretøy du kan prøve om du vil! Dessuten har vi bæretreff i Bergen en gang i blandt, vi tettinntiljentene. Du er hjertelig velkommen til å bli med! På tettinntil er der også sertifiserte bærehjelpere, og noen er lokalisert i bergen. Send PM om du er interressert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå