Gå til innhold

datteren (2år) min har blitt så sint

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke nøyaktig hva som har skjedd her, men for cirka 2 uker siden så har hun begynt å si mye Nei (Skriker ut Nei!!) så, nå har hun vært forkjølet og småsyk denne uken, så har vi også innført kalender i huset, og hun har plutselig fått raserianfall, våknet engang på natten og hun var rasende sint. Slo meg og det var vanskelig å holde hun i ro.

Så nå har det bare blitt mer og mer av det de siste dagene, merker hun er ofte sint pga kalenderet, vil ha flere gaver liksom.

Så bor vi i samme hus som en mormor som er veldig flink til å skjemme hun bort.

Hun blir rasennde når hun ikek får viljen sin, slår meg med hodet, biter meg og blir skikkelig sinna. Jeg synes dette virker så skremmende..

Jeg prøver å si forsiktig nei, og tar hun med inn på soverommet og står der til hun roer seg ned.. så koser jeg ikke med henne til hun har roet seg ned osv..

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette, om jeg skal ignonere henne når hun blir sint eller hva ? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff... først ville jeg sagt til mormor at hun IKKE skal skjemme henne bort, hvertfall ikke den tiden dere bor der. Jeg merker også at min snuppe er mye "vanskeligere" når vi er hos mormor... Så si fra at hun får følge dine regler liksom, og ikke gi henne alt hun vil, kan fort bli en vane.

Ellers ville jeg vel kanskje prøvd å gå fra henne når hun er sint, går nok over mye fortere da. Ikke noe gøy å være sint alene!!

Når hun ikke får viljen sin, sier du bare klart nei, og gå om hun blir sinna... og for all del ikke gi etter om du først har sagt nei.. men det håper jeg ikke du gjør, he he!

lykke til, håper det blir bedre!

Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det. Dvs. her har tassen vært sint en god stund. Er stortsett meg han er sint på, og klyper, biter og slår. Vi bor hos farmor og farfar og har gjort det siden juni, og han er nok blitt vanvittig bortskjemt av det. Men nå flytter vi neste uke, og etter jul begynner pappaen å jobbe en del overtid så da må han akseptere meg, og kan ikke velge meg vekk som han har gjort til nå. Har ikke så mange gode råd og komme med, men vet hvordan du har det. Og har tro på at bare man er konsekvent og tro mot det man sier og føler selv så går det bra!

Skrevet

jenta mi får stadig slike sinna perioder.. er vell det de kaller trass-alder? eller en slags krise i livet..

varer noen dager eller en uke.. gjerne en gang eller flere per dag... noen verre "anfall" enn andre... da er ho utrøstelig og må la ho være i fred, det er det beste.. plutselig er ho blid og det er glemt... ¨så kan ho ha "gode" perioder som kan vare i flere uker... da er ho stort sett veldig grei å ha med å gjøre....

ho er 2 1/2... vet ikke om det er vanlig men sånn er min jente.. tror det er bare sånn det er.. de må gjennom det for å utvikle seg.. ikke lett å være liten.. men skal greie alt selv feks..;)

kan nok være at det ikke blir bedre av at mormor er der og skjemmer ho bort... ville snakket med henne om det! ellers tror jeg det er viktig å la de reagere slik som de gjør... ikke bli sint osv.. jeg tenker at det ikke er noe lett for jenta mi når ho har det sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...