Tante_Sofie Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 F.eks. ...hårkuren jeg bruker nå...gir meg flashback til en langweekend vi hadde i Nice for 6 år siden..forøvrig en herlig tur! ...en shampoo jeg benytter innimellom..gir meg flashback til studenthybelen på Eik...forøvrig et flott år! ...en bodylotion jeg har hatt innimellom...gir flashback til Tenerife vinteren i 1987...min første sydentur! Andre som opplever det samme? Jeg bare lurer.. :-))
lengter daler ned i skjul... Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 jepp, en spsiell dusjsåpe gir meg flashback til sydenturer, pleier alltid å bruke den i syden av en eller annen grunn!
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 8. desember 2007 #3 Skrevet 8. desember 2007 sun kjøkkensåpe! bodde på en trang grusom hybel i levanger for 8 år siden, klarer ikke den lukten!!!
ScaryMama Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Jepp! Det er fordi luktesansen er den sansen som ligger nærmest hukommelsessentrene i hjernen:)
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 8. desember 2007 #5 Skrevet 8. desember 2007 Jepp! Noen ganger når jeg kjenner en lukt, så kommer jeg på den lukta fra barndommen, uten at jeg kan sette fingeren på noe spes.. Men enkelte lukter kan jeg forbinde med enkelte episoder. F eks så klarer jeg rett og slett ikke ha sitronlukt i doen (sånn som henger på kanten), minner meg så innmari om en gang jeg var fyllesyk og snakket i den stooooore dotelefonen:-(
ifie Skrevet 8. desember 2007 #6 Skrevet 8. desember 2007 Et vaskemiddel gir meg flashback til da jeg var høygravid. Vi vaska ut av den gamle leiligheta og flytta inn i ny. Ah... jeg elsker lukten av det middelet...
elinmamma Skrevet 8. desember 2007 #7 Skrevet 8. desember 2007 Åh... jeg har mange sånne lukt-greier, både på godt og vondt! Bl.a annet når jeg kjenner Light blue-parfymen fra DG, får jeg en god følelse, for den bruker venninnen min, som jeg ikke ser så ofte. Mange lukter som gir gode minner til barndom. Ribbelukt på lillejulaften og Grevinnen og Hovmesteren = JUL Comfort sensitive skyllemiddel - JÆKK, fikk helt hat-forhold til det siste svangerskapet. Det samme med fersken-såpen til palmolive... Gamle parfymer i skapet som gir flashback til diverse anledninger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå