Gå til innhold

Hjertebank

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, siden i går har jeg hatt skikkelig hjertebank innimellom og blitt svimmel. Svima nesten av etter jobb da jeg satte meg inn i bilen, måtte bare gå ut igjen og trekke luft.. Svartna og fikk ikke puste skikkelig.. Hatt det sånn i dag og, kjempeekkelt!

Hat lyst å ringe jobben i morra og si at jeg er syk på mandag om det ikke bedrer seg, kan jo ikke passe på en masse unger når jeg har det sånn..(jobberi barnehage) Lurer på hva det kan være.. var på kontroll på onsdag og alt var ok med blodtrykket da..

Er det flere som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt sånn at hjertet kramper seg.. Utrloig ekkelt ja!

Legen min sa jeg skulle følge med, det var ikke farlig, men om jeg fikk det alt for ofte ville han måle hjerteaktiviteten... Ikke spørr meg hvordan.,..

Men jeg har det ikke så ofte, bare nå og da. Spesiellt om jeg anstrenger meg..

Har vært sykemeldt pga kvalmen og lite næring. Så jeg har tenkt at lite næring har utløst dette.. Men noen har sagt at det kan ha med homoner og gjøre...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg og hadde et par dager hvor jeg fikk skikkelig hjertebank, men det har heldigvis ikke blitt mere av det.

Jeg og tenkte at det kanskje har med at jeg ikke har fått i meg nok næreing pga kvalme og oppkast, men ikke vet jeg...

Skrevet

Heihei!

Hadde sånn hjertebank flere ganger sist jeg var gravid, og ble kjemperedd.. snakket med legen om det, men det er visst helt normalt.. Er noe med at når man er gravid har man mye mere blod i kroppen og det blir mye for hjertet å pumpe rundt noen ganger... Var litt vanskelig å forklare dette:)

Skrevet

Jeg har hatt hjertebank både når jeg har vært gravid og når jeg ikke har vært det, og til og med målt hjerteaktiviteten(man går med en maskin rundt halsen som måler puls + annet i 24 timer). Ingenting unormalt og fikk beskjed om at hjertebank ikke er uvanlig og at det ikke er farlig bare ubehagelig. Ofte kan det komme hvis man er mye stresset og har angst ol. Noen har også feil i hjerterytmen rent fysisk, men dette er heller ikke farlig. Da jeg spurte legen min om dette da jeg ble gravid sa hun at det var helt normalt å få hjertebank når man var det, særlig hvis man hadde hatt det tidligere. Det er mye mer blod enn vanlig som skal igjennom systemet som nevnt over.

Jeg ville uansett tatt det opp med legen min hvis det var veldig plagsomt, kanskje du trenger å stresse ned litt og ta det med ro, spesielt hvis du har andre plager også. Uansett hjelper det å få en beroligende beskjed fra en som vet hva de snakker om. Hvis man går og er urolig for det så blir det jo bare verre.

Skrevet

En ting til - så du hadde hatt problemer med å puste skikkelig. Det som har hjulpet meg mye er pusteøvelser som jeg har gjort sammen med yoga og avspenning. Spesielt å puste rolig og trekke pusten dypt ned i magen. Det har hjulpet både for problemer med pusten og hjertebanken som for min del hang sammen med stress og angst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...