Gå til innhold

er det noen her som har hatt heftig bihulebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen for ca 3 dager siden og sa at jeg hadde bihulebetennelse. fikk pencilinkur (apoccilin elelr noe) som jeg skulle ta i en uke. Enda har jeg smerter og har ikke blitt bedre. bare når jeg skyller nesen med neseskylling. men nå er jeg skilleig øm og ør ved manglene og ørene. hva er dette fornoe? kanskje det ikke er bihulene? Hvordan symtomer hadde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bihulene, ørene, nesen og halsen henger sammen, så ikke uvanlig å få vondt flere steder. Men synes du burde ha blitt bedre nå etter en uke...ring legen din du!!har hatt kraftig bihulebetennelse, men var bedre på under en uke med penicillin...

Skrevet

hmm ja tenkte å gjøre det hvis det ikke er bedre til mandagen. hadde du vondt rundt tinningen og? har det og. også rundt kjeven. ikke direkte smerter men ør og øm liksom hvis noen forstår . hehe.. da jeg var hos legen sa han at det kunne var kronisk. aner ikke egentlig. har egentlig levd med en tett nesebor så lenge jeg kan huske.. kanskje det var det han mente?

Skrevet

Du er nok bedre til mandag hvis du har fått riktig pencelin. Tar 3-4 dager. Blir ofte litt værre før det blir bedre. Har hatt det mange ganger. Hos meg sitter det ofte i pannen og kinnene.

Skrevet

Jepp, har hatt bihulebetennelse 4 ganger siden i sommer, og det har vært noen heftige runder kan jeg love deg! Høres nesten helt ut som meg det du beskriver, og jeg måtte ha mer enn vanlig kur med antibiotika for å ta det skikkelig. Bare at jeg har nå tatt så mye antibiotika at kroppen er helt ute av lage, går til homeopat for å prøve å bygge opp immunforsvaret igjen, og er sykmeldt for fjerde uke til uka:-(

Disse rundene med slik kraftig betennelse har gjort at hodepine/smerter i overkjeven/tette bihuler har vært mer vanlig enn ikke helt siden i sommer, og hvis jeg var deg, ville jeg ikke forventet at hodepine/smerter gikk over etter tre dager på antibiotika. Tok flere dager for meg etter antibiotika-kur før jeg ikke hadde smerter i kjeven lenger, og nå etter siste par runder har det enda ikke gått over. Nummen og vond i overkjeve/tenner, samt hodepine, svimmelhet og kvalme. Ringer i ørene til tider.

Håper jo du slipper å være syk så lenge som meg, men ja, det går an å bli sånn av bihulebetennelse. God bedring!!!

Skrevet

Dessuten bør du skylle nesen med sånn nesehorn minst 5-6 ggr om dagen, det hjelper veldig godt!

Skrevet

I tillegg til Appocilin (?) fikk jeg resept på noe som skulle virke slimfortynnende, som da letter trykket. Du sier det letter når du skyller nesen, så kanskje dette vil hjelpe deg.

Tror i alle fall det var reseptbelagt.

Jeg hadde kraftig betennelse i bihulene og halsen, veldig smertefullt, og fikk faktisk resept på paralgin forte i tillegg.Tette tårekanaler gjorde at det rant fra det ene øyet, og halsen var øm som fy.

Lyder som du har lignende symtomer.

Gosh håper du blir bedre snart, for det der er noe faenskap!

Skrevet

å herregud, så hvis det ikke går over så måp jeg leve slik??? er det ikke noe man kan få gjort da? kan jo ikke leve på den måten.. hadde du sånn press ved tinningen og? noen ganger er jeg litt hypokonder går å tenker kanskje jeg har hjernesvults :/

Skrevet

Jeg har hatt skikkelig kraftig bihulebetennelse, kan du si. Jeg ble lagt inn på akutten, med mistanke om slag! Etter CT, fant de ut at jeg var betent helt opptil hjernebarken!!!!!!Lå da på sykehuset til det trakk seg tilbake. Jeg var helt "uttafor" Mista følsen i nesten halve kroppen, og taleevnen.Skikkleig ekkelt.

Skrevet

jeg husker ikke om jeg hadde vondt i tinningene, men hjernen kjentes ut som om den skulle falle ut bare jeg lente meg 5 cm forover... helt ille! ta en tur til legen du :)

min mormor har kronisk bihulebetennelse, men tror ikke hun har vært så fryktelig plaget av det - aldri merket det på henne iallfall! Satser på at det ikke er det - men bare en kraftig betennelse som går over!!

Skrevet

Jeg hadde bihulebetennelse i høst og fikk først apocillin. Etter 4 dager med like mye smerter skifta jeg merke. Og det hjalp. Kontakte legen, kanskje??

Skrevet

ja håper jeg og, men det er ikke direkte smerter at jeg ikke kan gjøre noe. er bare press i hele ansiktet mitt. panna.skinnene,kjeven,ørene og tinningen. letter veldig når jeg skyller nesen. alt trykk i huet går vekk. det er deilig! hva skjer hvis jeg ikke blir bedre da?

Skrevet

å? hvilke merket byttet du til?

gomamman er du helt frisk nå? fikk vel ikke noe varige men?

Skrevet

Husker ikke hva det het, bare at det var enda mer bredspektret enn apocillin. Fikk bytte siden jeg skulle fly til USA fire dager senere og stresset veldig med det. Var sånn man ikke kunne være i sola når man tok (men det er vel ikke så farlig for deg akkurat nå?)

Skrevet

å nei ikke mye sol her i gården!! håper jeg blir bedre, eller går jeg på vegga her!

Skrevet

Presser i hele øvre halvdel av ansiktet... Særlig fra kinnbeina og ut mot tinningene/ørene. Men tror ikke hjernesvulst gir den pressfølelsen, så du kan nok roe deg helt ned med det;-)

Bare pass på å skylle morgen og kveld også når du blir frisk, og gi deg selv tid til å bli ordentlig frisk. Jeg har nok pressa meg sjøl litt vel heftig dette knappe året som har gått, så er grundig sliten i tillegg, tror det er derfor det kommer tilbake igjen og igjen. Begynte i ny jobb etter perm i februar, og gikk på jobb selv om jeg hadde influensa.

Fikk første og andre bihulebetennelse i år nå i sommer, og der gikk hele ferien:p Så kom det tilbake nå, og da var jeg helt knekt. Gi deg selv tid til å bli frisk, det er mitt beste råd. Lykke til, det går nok bedre med deg enn meg;-)

Skrevet

Sånn har det vært med meg på det verste også, hjernen lå liksom og skvulpa og gjorde vondt inni der bare jeg rørte hodet litt, og var superstiv i nakken. Paralgin forte tok såvidt toppen av smertene når jeg var sånn, er heldigvis ikke så ille nå...:P

Skrevet

Akkurat vært gjennom samme runda. Fikk amoxicillin og rinoxin (som visstnok skal dempe betente slimhinner ellerno'). Det hjalp, men ble ikke frisk-frisk. Har kommet og gått litt etterpå - er et par uker siden; men i følge blodprøve ingen infeksjon lenger, så legen mente det bare var å kjøre på med nesespray/neseskylling etc. og vente til det gikk over.

Skrevet

jada hadde først 3 forskjellige kurer, men det var ikke før jeg fikk amoxicillin at det hjalp. men skylte også med dette berømte nesehornet. jeg hadde også fryktelig vondt, samt at det luktet fryktelig av det jeg fikk snytt ut, og jeg svelget stadig en vond smak av pusset som kom fra bihulene. det var ikke noe særlig!

god bedring!

Skrevet

Be om å få resept på Rinexin samtidig med penicilinen neste gang, det burde gjøre susen. Rinexin er slimavsvellene og gjør slimet mer tyntflytende sånn at det ikke tetter seg til. Men du kan ikke amme samtidig med denne hvis du gjør det. Bihulebetennelse er noe dritt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...