Gå til innhold

Dere som har to navn på barnet/barna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen bindestrek her. Jeg er nok den eneste som bruker hele navnet hennes, stort sett hele tiden. Litt trist at ingne andre i familien gjør det. Her inne hender det jeg skriver bare Julie når jeg skriver om henne, som sikkert mange har sett, men jeg bruker hele navnet hennes i hverdagen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge jentene har to navn hver. Ingen med bindestrek. Eldsta bruker begge. Minsta har to fordi eldsta bestemte at det ble urettferdig om lillesøster bare skulle få ett når hun hadde to... hehe :) Men de to navnene klinger ikke like lett sammen, så vi bruker bare det første til daglig.

Skrevet

Ikke bindestrek. Bruker det første, men prøver i alle fall å skrive begge. Andre navnet er oppkalling på i alle fall 5. leddet, noe vi syntes var en hyggelig tradisjon. Men pappaen bruker det navnet til daglig, så vi synes det er litt likt.

Skrevet

mine barn har bare ett navn..

men tantebarna mine har to fornavn, uten bindestrek og de bruker kun det første.....

Skrevet

Vi har to fornavn og to etternavn. Og for og slippe og ha bindestrek på etternavnene så ble det på fornavnene.

Altså blir det bindestrek mellom fornavnene, ene etternavnet som mellomnavn, og det andre etternavnet som etternavn.

Vi bruker ikke hele fornavnet til hverdags, vi bruker fornavn nr to.

Skrevet

Men min mamma prøver seg alltid på og bruke første fornavnet hennes. =) Har prøvd og si det til henne at hun faktiskt heter Michelle, men da sier hun bare at nei da hun er mormors lille _____

Men det er jo bare litt søtt da. =)

Skrevet

Ikke bindestrek, bruker begge navna. De fleste andre bruker begge. Noen varierer mellom de to...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...