Gå til innhold

Hvor tidlig drar dere til legen?


Hemmeline

Anbefalte innlegg

Har legetime 20 desember jeg...kanskje litt tidlig men men...

Har veldig lyst på tidlig ul for å sjekke at det er liv så håper jeg kan få det..

 

Hva med dere, har dere bestilt legetime enda?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes nå det er greit å få legetime så tidlig som mulig, spesielt siden dette er første gang for meg. Med tanke på hva man skal spise/ikke spise osv... Kanskje også få avlivet noen myter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått time 18. des. Har foreløpig termin 14. august.

Forrige sv.skap hadde jeg time når jeg var litt over 5 uker på vei.

Begge gangene har jeg ringt dagen etter positiv test også får jeg time ved første ledige time.

 

Kunne velge om jeg ville ha 18. des. ellers måtte jeg vente helt til slutten av jan. så da valgte jeg 18. des : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ca 3 uker på vei nå, skal til legen i begynnelsen av januar. Fikk høre det var normalt å vente til ca 8 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal også ta time i første uke i januar eller andre uken. jeg fikk også beskjed at de kunne jo ikke sjekke noe særlig før uke 12, og da hadde abort sjansen også gått over.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertet begynner å slå i uke 6. Men tror ikke legene tar ultralyd,da må du i så fall bestille time til privat ul-kontroll. Gjorde det i uke 12 forrige gang. Fikk utført innvendig ul på Oslo City og det var veldig moro å se. En liten miniatyr-baby som vinket til oss, helst sprøtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til legen for å få påvist graviditeten og skal igjen i morra. Nå har jeg endel plager sånn ellers i livet, så får et svangerskap med spesiell oppfølging.

 

Blir vel blodprøver og sånn i morra da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har termin den 10. august og var hos legen på fredag. Da sa han at det ikke var vits å sjekke UL pga ikke sikker å se noen hjerteaktivitet så tidlig. Fikk ny tid 21. desember og da skal jeg ta UL undersøkelse. Har mistet før så for meg er det viktig å se hjertet slå. Håper å kunne få UL ca. hver andre uke frem til uke 12 hvor man kan puste litt ut.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Var hos legen i dag jeg :-) Er 5+2 på vei, termin 12.august. Tok ikke noen full svangerskapskontroll, bare masse spørsmål fra meg. Og-ikke minst - de tok en graviditetstest. Utrolig deilig å få bekreftet det! Selv om jeg jo vet jeg er gravid blir det liksom ennå mer "sant" når legen sier det... Tenk - jeg skal bli mamma!! Og så avtalte vi tid for skikkelig kontroll om noen uker.

 

Ikke noe i veien for en tidlig legetime dersom du har mange spørsmål og trenger et bekreftende "alt er i orden" fra en med hvit frakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal til legen 20. desember for første kontroll. Men har bestilt meg en time for ul på fredag (14.) bare for å få bekreftet at det er liv der inne. Vet at legen min ikke har ul-utstyr, så jeg bestilte meg like godt en privat time...

 

Har forresten termin 7/8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos legen i dag og det føles veldig godt.. tok blodprøver og så at alt var i orden. Nå skal jeg dit den 15jan. Jeg har termin 6 aug. Gjør det som føles best for deg =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har akkurat fått vite at jeg er gravid!!!!!!!!!!!! Kan ikke beskrive hvor glad jeg er. Men siden dette er mitt første vet jeg ikke hva som er vanlig med tanke på når man skal til legetime. Jeg ringte legen min og jeg fikk time 2.januar. I følge min kalender tror jeg at jeg er midt i 6 uka. Er det normalt å dra til legen rundt 9 uke da?

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har time den 18 des, og da er jeg i uke seks. Jeg har hatt en SA tidligere så jeg vil gjerne ha tidlig ultralyd. Jeg regner ikke med at legen min greier å skaffe meg time til det før jul, så jeg har like godt bestillt privat.

 

Jeg tror det er veldig individuelt når man bestiller første time til legen. Føler du behovet for å snakke med noen i hvite frakker er så synes jeg at du skal gjøre det.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...