Gå til innhold

PlayStation2 eller PlayStation3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Ser jo det at PS2 har mange fler spill på nåværende tidspunkt. Samtidig som den koster 1/4 av PS3.

Men PS3 er jo den siste "versjonen" og skal vel være bedre.

Så kan noen hjelpe meg med å velge.

Kriterier:

- bør være enkel i bruk

- bør finnes spill for barn

- skulle jo gjerne vært "Buzz" og "sing a star"

Takker for anbefalinger som måtte komme!

:-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboer sier at playstation 2 går "ut på dato" snart, så han ville satset på playstation 3..Det vil komme fler spill til den etterhvert:)

Skrevet

Men kan du ikke bruke PS2 spill til PS3 da? hmmm....

Skrevet

ps2...

gidder ikke bruke unødvenig mye penger når de egentlig gjør samme nytten..

men dette er min mening da.

=)

Skrevet

På PS3 kan du også gå inn på nettet og kjøpe flere spill, oppdateringer og div. Er en fordel med hardisk.

Sambo skal få PS3 til jul av meg og guttene. Han har mast om den så lenge nå...

Ville nok kjøpt PS3 hvis jeg var deg, selv om den koster mer enn den burde. Elprice har de laveste prisene på den =)) (såvidt jeg har funnet ut)

Skrevet

Takker for tilbakemeldinger..., men er fortsatt i tvil...

At det vil komme fler spill for PS3 vet jeg jo, men hvor lang tid vil det ta...år?

Det er jo Buzz og Sing a Star, samt Buzz junior som nå er de mest interessante spillene. Og versjoner av de for PS 3 har vel bare kommet i form av et sing a star spill..

vel..vel..fortsatt 2 uker til jul...

:-))

Skrevet

Hei :)

Jeg spurte ganske det samme spørsmålet til en på toys'r'us for noen dager siden, her er det han svarte:

Vel, nå har jo sony kommet med en ny versjon av ps3, den er noe mindre kapasitet på og kan ikke spille ps2-spill på. Den er også noen tusen billigere.. Den opprinnelige versjonen av ps3 er det bare noen få butikker, forholdsvis på nettet, som påstår at de kan selge deg. Men det kan de mest sannsynlig ikke. sony har omtrent gått helt vekk fra denne typen, fordi de har gått med et heidundranes underskudd pga den. Den er altfor dyr og de har ikke solgt i nærheten av så mange som de forventet, dermed slutter de å produsere den og har altså lansert en ny versjon. Sony kommer etter all sannsynlighet til å satse på ps2 i mange år framover enda, og kommer snart med en ny versjon av ps2 såvidt jeg vet. Til barn er jeg ikke i TVIL om å anbefale ps2 eller nintendo wii. Det finnes nesten bare spill fra 13+ og 16+ til ps3 og ingen vet når det kommer flere barnespill..

Dette var, ganske ordrett, det han fortalte meg.. tviler på han hadde sagt dette hvis ikke det stemte. De solgte nemlig også ps3 (den nye, billige versjonen) og hvis han hadde vært interessert i å tjene penger på meg, så hadde han selvfølgelig anbefalt med den dyreste, altså ps3. Men det gjorde han ikke, heller frarådet den faktisk.. Og la til: "Er det ti pappan i huset, så går de med ps3 altså, men til ungene ville jeg ikke valgt det!"

Skrevet

På playstation3 er det harddisk, så man kan bruke den som pc også. Koble opp på nett, så man feks. kan spille over nettet, mot andre. Også er det, det nye formatet "blue-ray". Alle nye dvd`er som kommer, kommer i blue-ray. Dette er et format som gir superbra bilde, hvis man har full HD på tv`en.

Har en samboer her, som ønsker seg playstation3 veldig høyt....

Skrevet

Forresten finnes pst3 med 6 og 4 GB. Den med 6 GB kapasitet, er ikke lenger tilgjengelig, eller den skal ikke lages mere. På 6 GB kunne/kan man spille gamle pst2 spill. Dette kan man ikke på pst3 med 4 GB.

Er vel 6 gigaen som ble for dyr å produsere...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...