Gå til innhold

DU FORMER BARNET DITT!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som har barn som skriker i butikken: det har du sørget for selv, ved at du har håndtert barnet på en slik måte at det lønner seg!

De som har barn som gråter til de får viljen sin: det har du lært den at er lurt å gjøre!

De som har barn som ikke vil legge seg: det kan du takke deg selv for da du belønner barnet i en eller annen form som gjør at det fortsetter.

De som har barn som ikke klarer å leke alene og være litt selvstendig: du lar det antakelig ikke få sjansen.

Er så lei av å høre om forelde som har så "umulige" barn! Dere former dem jo selv, akkurat slik som dere vil!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok ikke helt enig her assa...

Ja,jeg har ei som noen ganger kan skrike i butikken...MEN ikke fordi hun ikke får noe..Mer fordi hun vil ut derifra..

Ja,jeg har også hatt ei jente som det har vært problemer med legging, MEN hun kan sovne på egenhånd...MEN er desverre mørkredd,og veldig myyyye å snakke om av inntrykk i løpet av dagen..

Å jo,jeg tror nok de fleste foreldre prøver å la barn leke på egen hånd! Hvorfor skulle man ikke det? MEN hvorfor skal de måtte leke alene hele tiden?

Har vi ikke barn fordi vi ønsker oss det?? Da er det jo heller ikke for mye forlangt at vi er med i leken til barna våre.. Selv har min jente blitt veldig så flink på egenhånd,men jeg ser jo også at hun vil at vi skal være med..Hun er enebarn foreløpig,og bare store barn til naboer,derfor blir jeg gladelig med henne i lek!!!

Skrevet

ååå, herregud!!! ka for unger er det du vil vi skal forme da, unger som sitter fint p åstol som dukker og smiler pent og neier???

har en jente som er skikkelig sta og kan skape seg på butikker for det syns hun er helt pyton og gå i!! skjønner henne godt, hater og handle eg og, hva er gøy med det???

ja, hun legger seg ikke alltid like fint, kommer tuslende for og få kos, osv, men hva så?

er stolt over jenten min som er krevende til tider ja, men også verdens skjønneste og en skikkelig oppvakt unge, mange som møter henne er imponert over alt hun kan selv om hun bare er tre!! men i tillegg til at hun er oppvakt kommer også de negative sidene som at hun vet hva hun vil og stort sett har en grunn viss hun oppfører seg dårlig.

er oppdrar hun til at hun skal vise hva hun føler,, for det er viktig for meg at hun ikke skal stenge følelsene sine inne, det ble IKKE eg i minbarndom, da skulle vi bare lye foreldrene våre og sa de noe så var det sånn!! det syns eg er helt feil, husker godt eg låg mange kveler i sengen og var livredd for det ene og det andre, men turde ikkje si noe for da fikk meg bare grei beskjed om og gå inn og legge meg igjen!!

jenten min skal kunne komme inn til meg etter hun har lagt seg viss det er noe spesielt og da må eg regne med at hun prøver seg på noen triks av ogtil for og være lengre våken, men de gangene skal eg hellers bite i meg så hun kan komme de gangene hun er lei seg for noe, redd for noe osv.. er ofte påkveldstid at hun kommer på ting som har skjedd i løpet av dagen, for da er det en litt roligere tid enn ellers..

og når det gjelder butikk turer så kan de være slitsomme, men klart jenten min er trøtt etter en lang dag i bhg og helst vil reise hjem..

Skrevet

Huff 6-åringer som går rundt og roper "jævla hore" og lignende, og er så frekke til de grader. Hvordan i alle dager kan unger bli så frekke og botrskjemte. Jeg får helt noia. Jobber i butikk hvor noen frekke drittunger i 5-6 års alderen forsynte seg av snopet uten at moren sa en dritt. Hun bare kom med en dårlig unnskyldning om at hun ikke så noe. Men kjeftet hun på ungene etterpå. Neida. Nok et eksempel på hvordan en former drittunger.

Skrevet

Så sant så sant HI

Jeg var på Bergen i en blomsterbutikk da en mor kom inn med en jente på 7-8 år. Hun hadde fått en mp3 sang på mobilen, og gikk med mobilen i hånden og spilte musikk for fulle mugger uten at moren så mye som gjorde tegn til at hun skulle dempe musikken eller vente utenfor. Kunne ikke unngå å se at moren var midt i 20årene, toppen 28. Da tenker jeg at en eldre mor aldri hadde akseptert en slik oppførsel, men det er såklart unntak

Skrevet

helt enig med HI jeg også!

jeg har jobbet i barnehage, barneskole og i dagligvaren. jeg blir så kvalm når foreldrene gir etter.

i barnehagen var det en mor som måtte lokke med seg ungen hjem med godteri. hver eneste dag. ungen begynte å grave i lommene til mora med en gang hun stakk hodet inn i barnehagen. ungen var 3 år og nektet å gå i tillegg. så mora hadde med seg vogn.ungen bestemte alt!!hvem ønsker å ha det sånn da??

eksempler fra butikken er plenty! unger som skriker og vil ha godis. mor og far sier nei, men gir etter...

la ungene slippe å være med på handlinga, hvis noen mener at det er tortur.

om man er nødt til å ta med ungene, så gjør handlinga til en morsom greie. la de få lov til å hente saker dere behøver. unger elsker å hjelpe til.

jeg kommer til å bli en streng mor!

Skrevet

Det er mye drittunger rundt om i de Norske hjem.. Jeg kan selv nevne mine egne nevøer, desverre. Det er så utrolig mange eksempler på hva som mangler ev oppdragelse hos dem, det har blitt sånn at jeg vegrer meg for å passe dem eller invitere dem med på ting rett og slett fordi de er så vrange og ufordragelige. Det at jeg da er ganske streng og forventer mer av dem blir et problem fordi de få timene med regler ikke utgjør store forskjellen...annet en at Tante er streng.

Beste eksempelet jeg har er dagen vi skulle på sykehuset, som ligger en times tid unna, for å se min bestemor og deres oldemor på dødsleie. De viste hva vi skulle og de forstod det, de forstod i alle fall at jeg og pappaen deres var triste.

Men etter ti minutter begynner det: "Pappa, om vi skal gidde å sitte SÅ lenge i bilen så må vi stoppe på lekebutikken og kjøpe noe" "Ja, du lovet at vi skulle få..." Bla bla bla... Når svaret er nei slår begge seg vrange og begynner å tegne på hverandre og innsiden av bilen med kritt..? Men fikk de kjeft?? Neida...de var nok bare preget av dagens alvor.

Joggu meg...da er det mange alvorlige dager hjemme hos dem.

Skrevet

ja sett grenser for barnet i tidlig alder, så slipper man disse problemene. ok, at noen unger er mer sta og vrien enn andre, ingen barn er like. MEN ungene er faktisk blitt sjefen i mange hjem, når mor og far velger letteste løsning. dette straffer seg.

unger er ikke dumme, det er bare så mange dumme foreldre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...