Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg blande fruktpurè i grøten? 4mnd. Noen som har prøvd? Og hvordan ble det mottat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her så har snuppa grøtnekt (8 1/2mnd gammel) så i kveld så jeg meg nødt til å blande i fruktpure, det resulterte i at jeg fikk faktisk i henne nesten en hel porsjon :-)

Ikkeno problem å gjøre det tror jeg, men ville forsøkt uten først :-)

Skrevet

Det er bra og ha i frukt pure siden den inneholder c vitamin som tar opp jern i kroppen bedre:-)

Skrevet

ok... er bare det at hun elsket blåbær da hun fikk det pga magen, så da tenkte eg at jeg kunne jo kanskje blandet sånn eple og blåbær- purè i. For hun spytter bare ut grøten, vitker som hun synst det er kjedelig smak...hehe.. får prøve senere..

Skrevet

Vi bruker alltid fruktpurè. Eple og blåbær, og banan og eple er favorittene! Han hiver seg alltid over grøten og spiser opp alt(maisgrøt av 40ml kokt vann og 20-30ml fruktpurè)! Blander også i 1ts økologisk kaldpresset solsikkeolje og 1ts malt for magens skyld, og 5 dråper D-vitamin. Han er nå 5mnd og har spist grøt siden han var 4mnd(men da mye mindre porsjon da..).

Skrevet

Everything goes hehe. ;-)

Du kan jo tenke deg selv å spise det samme hver kveld i et år hehe. Mine har fått grøt med fruktpure ofte, når de er så leie av grøten at det er mer på gulvet enn i magen. De er 11 mnder nå. Så jeg tenkte jeg måtte prøve noe lurt. Artig å hør det er flere som har gjort det. Da var jeg jo ikke så dum hehe;-) Og av og til får de middag med fruktpure over å! Når middagen ikke går ned, så dypper jeg skjea i pureen og da kommer det fra gutta i kor: NAMNAMNAM !!

Skrevet

Jeg har gjort det fra begynnelsen jeg... men bare på kveldsgrøten... Den lille posjonen han får om morgen er uten.

Lille her er veldig fornøyd ihvertfall, så det er jo bare å prøve =))

Skrevet

HI her...takk for hjelpen

hehe.. har prøvd nå og gikk veldig bra:-) hørtes ut som hun sa namnam mellom hver skje..hehe.. men hun er bare 4 mnd da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...