Gjest Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 Har noen av dere tenkt på det? Om dere skal bruke det? Sønnen min ville ikke ha det, så jeg er ikke vant til å bruke det, også leste jeg om at det kunne ødelegge tannstillingen, hvis man ikke brukte en spesiell type. Det var jo en reklame da... Hva er fordelene med smokk? Jeg kan noen ulemper: -De mister den. Overalt, hele tiden, i bilen, på et skittent gulv, på bakken. -Man må for all del ikke glemme den noen plass (men det blir vel en vane som å huske bleier) -Det er et styr å venne dem av med den.
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 Har ikke noen erfaringer selv,bare de jeg har gjort meg gjennom jobben (bhg) men en liten kommentar til det å venne dem av med den. Er det ikke være å klare det hvis de bruker tommelen? selv brukte jeg tommelen og det var lenge,mamma og pappa visste ikke hva de skulle finne på...tenkte å smøre den inn med noe som smakte ille bl.a (gjorde ikke det da),jeg måtte ha tqannregulering pga at jeg brukte den for lenge,fikk overbitt.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #3 Skrevet 8. desember 2007 vi fikk endelig litt nattero da vi ga minien smokk. spesielt kjekt hvis de feks blir syke. utrolig mye trøst i en smokk. (litt pes er det jo frem til de klarer å ta smokken selv og finne den igjen ) vi grudde oss til den dagen han skulle slutte med smokk, men det gikk egentlig greit. mye vanskeligere å slutte med tommelen. tannpleieren sa at tennene overhode ikke var påvirket av smokken. så vår nr 2 skal få smokk !
mamma&urokråka Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Selv har jeg egentlig alltid tenkt at jeg ikke vil at ungen min skal bruke smokk. Jeg gjorde det ikke selv og har sluppet alt av regulering og slikt, mens alle de tre søsknene min (som brukte smokk) har strevd i flere år med feil tannstilling ol. Det er jo ikke sikkert det har noe med det å gjøre, men mange påstår jo det. MEN hvis ungen har et suttebehov så trenger den jo å få dekket det, hvis ikke blir det mye gråting og ungen blir jo misfornøyd. Har også hørt at man har lettere for å få vaner som bl.a. å bite negler hvis man ikke får tilfredsstilt suttebehovet. VET jo ikke om det er noe i det, men er jo litt dumt hvis det er riktig da. Jeg har tenkt å kjøpe sånne smokker som er spesialtilpasset slik at tungen får bedre plass i munnen (og dermed ikke blir liggende å presse på tennene) hvis vi trenger smokk. Vet ikke om det har noe for seg, men er villig til å betale litt ekstra, hvis det gjør at ungen min slipper regulering ol. når h*n blir eldre...
mie82 6/2-08 Skrevet 8. desember 2007 #5 Skrevet 8. desember 2007 Eg tenke til og me å pakke smokken med i sykehusbagen. Min første brukte smokk, og jeg ser ingenting annet enn fordeler med den. Min gode venn smokken:) I tillegg kom jeg over en artikkel, http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_lt.visnyhet?vp_id=9912, som sier att forskning viser att smokk kan forebygge krybbedød.
Adelina2 Skrevet 8. desember 2007 #6 Skrevet 8. desember 2007 Som liten brukte jeg selv smokk..leeennge..og jeg har aldri hatt noe problemer med tannstilling..aldri brukt regulering..det måtte flere av vennene mine som ikke har brukt smokk. Jenta mi hadde et veldig sugebehov..så istede for at hun hang i puppen hele tiden..så jeg ble kjempesår så koste hun seg med smokken..fikk også bedre nattero..smokk er en god trøst
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 8. desember 2007 #7 Skrevet 8. desember 2007 Da snuppa søkte etter tommelen, ga jeg henne smokk Mye værre med tommel enn sutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå