Gå til innhold

Snufs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uken har jeg begynt å bli mer og mer bekymra... Ikke for at noe er galt med babyen, men at jeg skal begynne å føde for tidlig. Er i uke 32. Jeg får sånne kynnere som er ubehagelige hver gang jeg gjør noe litt fysisk, og ofte når jeg går føler jeg stikkninger i skrittet.

Jeg blir helt apatisk av dette og føler jeg går rundt meg selv og ikke får gjort noe. Her hjemme er det totale kaos, og det blir ikke noe bedre da jeg har en mann som alltid er på jobb.

Jeg hadde ikke denne følelsen sist gang, da fødte jeg helt normalt, men jeg føler at jeg balanserer på en knivsegg, og at hvis jeg tar litt for mye i så er det i gang. Jeg har så mye jeg skulle ha ordnet og MÅ ordne denne uka, og har bar elyst til å legge meg ned å gråte. Tør ikke begynne å mase om dette til de rundt meg heller, for jeg har ikke ordentlige konkrete ting å komme med. Er kanskje mer psykisk. Er livredd for å begynne å føde nå. Men det hjelper jo ikke å gå rundt å være redd for det heller.

Jordmor sa om de kynnerene at jeg skulle ta det med ro og utsette det jeg hadde tenkt å gjøre til neste dag. Men jeg kan jo ikke fortsette å utsette alt til neste dag hver dag. Det ser jo ikke klokt ut her, og det bli jo ikke bedre av seg selv.....

Måtte bare få ut litt... snufs....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender en god klem :-)

Skrevet

Jeg har også hatt kynnere i så mange uker, er nå i uke 39... Det går nok bra med deg og! Noen dager har jeg hatt kraftige (gjerne flere dager på rad) med masse stikninger, andre dager er bedre. Det ble mye bedre da hodet festet seg, følte at stikningene ble litt "snillere" da pluss at bekkenløsningen nesten forsvant.

Og skulle du føde nå, så er jo oddsen definitivt på deres side, uke 32 pleier å gå kjempefint.

Det er ikke gøy å måtte ligge flat når huset flyter av støv og rot, men det finnes verre ting! :) Og det er lov å be om hjelp, ikke glem det. Spør de rundt deg, familie/venner/kjæreste om de kan hjelpe deg litt nå som det er på det vondeste. Kanskje du kan bestille take-away mat som en belønning til dem som stiller opp, så kan man kose seg sammen etterpå. Julegaver kan man bestille på nettet, og få dem sendt hjem... Masse lykke til!

Skrevet

Er du fleregangsfødene? Fordi jeg kjente ikke noe som helst til kynnere første gang jeg gikk gravid. Husker jeg leste om det og lurte på hva det var. Kanskje det er annerledes andre gang?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...