Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 Jeg har den siste uka hatt vondt i baken og symfysen (oppå skambenet liksom), som stråler nedover bena (særlig innsiden av lårene). Kjennes ut som sånn "sliten-vondt"-akkurat som når man er skikkelig støl!! Kan det være bekkenløsning så tidlig?! Merker det spesielt på jobb når jeg stresser rundt/står/ går mye... (jobber i helsevesenet). I går vagget jeg omkring som en and, og lå rett ut etter jobb. Kjente smertene strålet ut i bena mens jeg lå i sengen også. I tillegg pleier magen min å bli helt hard som en kule ("sprett-mage") på jobb, og presser seg sammen. Veldig ubehagelig og da får jeg vondt nedentil (som mens-smerter). Noen med samme erfaring, som vet hva dette kan være???? Setter stor pris på alle svar!!!
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 Har hørt at noen har bekkenløsning som minner om det du beskriver. Jeg kan ikke si så mye om det, for min type bekkenløsning sitter i to punkter helt nederst på ryggen/øverst på rumpa. Men jeg kan i alle fall svare på ett av spørsmålene dine: JA! Man kan helt fint få bekkenløsning i uke 18, det er langt ifra for tidlig. Med førstemann i magen fikk jeg bekkenløsning da jeg var 16 uker på vei. Ble veldig plaget av det, og bekkenløsningen satt i hele svangerskapet + at den ikke forsvant etter fødselen. Helt fram til dette svangerskapet har jeg stadig vært plaget og begrenset av bekkenløsningen. Og da jeg var 3 uker på vei nå (visste ikke engang om at jeg var gravid ennå) ble det plutselig en skikkelig forverring i bekkenet. Er ganske ille nå, og går til behandling hos kiropraktor og fysioterapeut, og er på vanntrening to ganger i uka. Lykke til, hør med legen eller jordmora di om det du
bullebull&gullegull Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Kan fint være bekkenløsning det ja... fikk konstatert det selv i går, er 15+5 i dag. Var veldig tidlig ute men har nå fått henvisning til fysioterapi! Mitt beste råd er å få deg time hos legen og la han klemme og kjenne litt på deg! Jobber selv i helsevesenet og det er strengt tatt nesten umulig med bekkenløsning! Noe kan jo alltids bli bedre med litt fysio! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Ikke for tidlig det nei... Jeg har også strålesmerter, mine kommer fra baken og nedover bak lårene. Men når jeg har veldig vondt og er sliten så får jeg smerter på innsiden av lårene og nedover. Er utrolig vondt.. Med lillegutt fikk jeg det i uke 12 og ble fullt sykemeldt fra da, og nå fikk jeg det fra uke 7.. Går til fysio nå. Anbefaler deg å sjekke dette hos lege og få kommet igang med behandling, for en fysioterapeut kan vise deg hvordan man kommer lettere gjennom dagen uten smerter. Lykke til!
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 Du kan fint få bekkenløsning i uke 18! Selv begynte jeg så smått å kjenne det i uke 10. DET er tidlig det!! Prøv å få tak i bekkenbelte, det funker veldig bra for meg i allefall. Det at magen blir hard som en kule er sansynligvis kynnere. Livmoren som trekker seg sammen og trener til fødsel =o) Plages du mye av kynnere bør du ta det med ro. En del blir faktisk sykemeldt pga kynnere.
Merlar Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Jepp, det er mulig! Jeg venter nummer 2, og denne gangen fikk jeg BL plager allerede i uke 10. Med første mann kom det ikke før uke 23. Mine plager er mye lik dine, jeg har spesielt mye plager i symfysen. Og går jeg mye, får jeg vondt i rompa som stråler nedover. Anbefaler deg å snakke med legen din. Kanskje du skulle trappe ned litt på arbeidet, og begynne å ta det litt med ro? Det burde roe ned kynnere, og bekkenet har jo absolutt godt av litt ro! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå