Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 Fikk påvist leukocytter (3+) da legesenteret sjekka urinen sist. De skulle sende den til dyrkning for å finne ut hva slags bakterier d var.. Hva kan det være om det ikke er urinveisinfeksjon? Har jo ikke hørt noe fra de om evt. antibiotika... hva er det da? Vet utflod kan slå ut på leukocytter, men var påpasselig m å dusje og tisse en del før jeg tissa på glasset, så tror ikke den ble forurenset av det..
Veda Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 det er nok Urinveisinfeksjon. grunnen til at de sender til dyrkning først er som du sier at de vil finne ut hva slags bakterier det er først. dette for at du ikke skal få en unødig antibiotika kur som kanskje ikke hjelper på de bakteriene du har og at de igjen oppnår resistens.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #3 Skrevet 8. desember 2007 Men urinprøven ble tatt på tirsdag.. da skulle de vel ha varsla meg nå om det var UVI?
Gollegompen Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Leukocytter er ikke ensbetydende med bakterier. Hvis det derimot er en kombinasjon leukocytter, blod og nitritt er det veldig store sjanser for at det er en UVI. Bare leukocytter kan bety at det er en begynnede UVI eller at det bare er litt "groms" i urinen. Derfor sender de alltid inn til sjekk hvis man har det i urinen.
Silkemage Skrevet 8. desember 2007 #5 Skrevet 8. desember 2007 Tar desverre litt tid å få svar på dyrkning. Du kan ringe og spørre til uka. Jeg hadde også 3+ på leukocytter. Jeg fikk beskjed om å levere en kontrollprøve, og den var fin. Så da slapp jeg antibiotikabehandling. Fort gjort at prøven blir forurensa.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #6 Skrevet 8. desember 2007 Ok. får ringe de over helga! Takk for svar!!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #7 Skrevet 8. desember 2007 Jeg hadde 4+ på leukocutter, men hadde ingen urinveisinfeksjon. Det hjelper ikke bare å vaske seg godt for å unngå utflod i urinprøven. Jeg har fått beskjed fra legekontoret om å sette inn en tampong før jeg tar urinprøven + å vaske meg godt. Bare ved å bruke tampong unngår man utflod som kan forurense prøven. Det tar tre dager å dyrke frem bakteriene fra urinprøven, så skal sykehuset sende svaret til legekontoret, derfor tar det ofte tid før man får svar. Hvis prøven er normal er det vanlig at man ikke hører noe.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #8 Skrevet 8. desember 2007 Jeg hadde også leukocytter i urinen. Har ingenting med dårlig hygiene å gjøre, så vasking hjelper lite som det har blitt sagt her. Jeg fikk beskjed om at det bare var forurensing(utflod). Hvis det skulle vært urinveisinfeksjon så hadde det vært nitritt og sånt i tillegg. Er veldig mange uker siden det slo ut på urinprøven min. Har ikke fått noe som kan ligne infeksjon jeg iallfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå