Gå til innhold

Farlig med ubehandlet bakteriell vaginose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror nemlig jeg har dettte, og har hatt dte en goood stund.

Stinker fisk der nede, uansett om jeg har dusja eller ikke, av og til stinker det gamle symsokker.. KAn ikke beskrive lukten på noen annen måte.

Men nå hard et seg slik at jeg har en lege som tar meg svært lite alvorlig og han bare lo av meg da jeg sa jeg trodde jeg hadde dette.

Hvorfor skulle jeg ha det liksom?

Å blir så oppgitt, han vil ikke sjekke for det, trodde de var pliktet til det hvis du hadde et problem.

Men han får meg til å føle meg dum og inntetanende.

Men jeg er nå overvbevist om at jeg har dette.

Så er det farlig å gå med dette under svangerskap?

Noen som kan svare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig lege,mener at han burde ha tatt deg på alvor å få sjekket dette. Hvis du tror du har sopp så er det viktig å få behandlet dette før fødsel for babyen kan da få sopp i munnen (trøske) men det er kanskje ikke det du mente med bakteriell vaginose?

Uansett så er det viktig å sjekke det ut å evt starte en behandling,kan du ikke snakke med en annen lege eller fagperson?

Skrevet

Jeg har vært plaget med det innimellom soppinfeksjoner :(. Har du litt grå/gu grynete utflod? Jordmoren min sa det ikke var farlig ubehandlet.

"Normalt er ikke bakteriell vaginose noen farlig sykdom. Men hvis du skal få gjort abortinngrep øker risikoen for infeksjoner etter operasjonen. Muligens øker risikoen for infeksjon også etter andre underlivsoperasjoner. Hvis du er gravid er det en økt risiko for at barnet blir for tidlig født. (fra olafiaklinikken)"

Gynekolog svarer:

Man har diskutert om BV kan føre til for tidlig fødsel og om det har noen hensikt å behandle det. Siste undersøkelse jeg så om saken var at det ikke hadde effekt å behandle. Snakk med fødeavdelingen om det når du er på kontroll.

Jeg er i uke 37 og har ikke gjort noe med det, så ikke vær bekymret..

Skrevet

Og, må tilføye en ting fra innlegget mitt over: Når det gjelder risiko for for tidlig fødsel gjelder dette kvinner som tidligere har født for tidlig

Skrevet

Man kan bli så rasende av sånne ufølsomme leger!!!!!

Når det er sagt, så hadde jeg symtomene på BV da jeg fant ut jeg var gravid, og da var jeg hos gynekologen min, og hun er veldig dyktig. Hun sa det ikke var noe å bry seg med hun også. Jeg syntes det var merkelig, og så ikke akkurat fram til å gå hele svangerskapet med fiskelukt. Men det gikk faktisk over av seg selv veldig fort.

Gynekologen mente medisinene mot dette var verre enn selve sykdommen.

Skrevet

Tror det er diskutabelt om det skal behandles. Tidlig i et svangerskap var jeg hos en gynekolog som ga meg en stikkpillekur mot det. Jeg leste at det ikke skulle behandles og hørte med en annen gynekolog, hun mente det ikke skulle behandles men jeg valgte å stole på gynekologen jeg hadde vært flere ganger hos. Jeg fikk en utrolig rar blodig utflod og like etterpå spontanaborterte jeg. Jeg vet jo ikke at et var dette som gjorde det men jeg vil alltid tro det. PÅ legevakten sa de veldig nølende at de ikke ville behandlet det men at i utgangspunktet skulle ikke stikkpillene være farlige....

Skrevet

Ifølge min lege skal bv behandles med Flagyl, og det får ikke gravide. Fikk beskjed om at jeg måtte holde ut med det til etter fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...